Alla inlägg under september 2009

Av Sussie - 30 september 2009 21:15


Hoppar in och gör en snabb update här.

Har egentligen inget nytt att berätta... Bara fyller ut lite.

Fick bra tips av Linda ang mitt fortsatta bloggande.

Får omprioritera lite..sömn är överskattat, så det skippar vi.

Nu ska det bloggas, istället för att sovas. ;)


Har varit nere hos pappa och legat på rygg medan barnen har lekt

och haft superkul med morfar. Bortskämda till tusen.


Kollar Greys. Spännande. Som vi alla längtat.


Ska återgå till teven...Elias har somnat i soffan.

Måste bära upp honom nu innan det börjar igen.


Sov gott.

Av Sussie - 30 september 2009 12:25


Hallå därute.

Har bloggat ovanligt lite sista dagarna.

Jag erkänner, det börjar kännas lite enformigt och trist!

Jag kommer nog att blogga mindre och mindre, och tillsist bara sluta

som många gånger förr. Nu börjar allvaret med jobb i morgon..

Det är galet vad många timmar å många dagar i veckan jag ska spendera

borta på jobbet. Mitt schema är inte ett dugg kul.


Nåväl. Får hålla ut och gilla läget. Jobba måste man!

Det är inte så många månader, så är jag hemma igen.


Ungarna har varit på dagis. Vi har varit nere på stan och köpt

en lampa till bron, och ätit en god lunch på thai.

Hämtat lillgumman, som har varit ute på promenad med kompisarna idag.

Hon hade visst varit lite arg under påklädningen, men det hade gått bra.


Gossen är kvar och ska hämtas klockan två.

Snart dags för gumman att gå och vila, och dags för Robban att

sticka iväg å jobba extra, eftermiddag.


Får se vad man ska slänga ihop till middan.

Hmm.. alltid samma problem..


Må så gott, hejhej!


:)

Av Sussie - 29 september 2009 16:08


Såå, nu har alla vaknat och vi är hela högen samlade.

Vi har hunnit med att se ett avsnitt av Pippilång strump jag å lilleman.

Har precis börjat med maten, som står o tar sig inne i ugnen.

Snart mat, å sedan ska R iväg med Simon och köpa lite nya kläder.

Det behöver han, våran duktiga storkille. Nu har han börjat på gymnasiet.

Känns helt sjukt...När vi träffades gick han i sexan, o skulle börja sjuan.


Var på apoteket tidigare.. Köpte zyx tabletter. Det stod att man inte ska

ta dem när man är gravid, eller ammar. Men fick goda råd av en läkare

som faktiskt råkade stå bakom mig i kön, å han sa att det var helt okej.

Man fick visst äta dem, men bör rådgöra med läkare. Det var så det stod

när jag kom hem, och läste på lite bättre.

Jag blev helt bortdomnad i munnen. scary!

Fick också med mig två sorters nässpray, och strepsil.

Nu ska detta elände inte få plåga mig en dag till i onödan.


Har ringt och bokat frissa tid nu idag också.. Skönt...

Nu ser jag fram emot att få byta lite hårfärg, och få håret klippt och skuret.



Nu ska jag tillbaka till köket å se hur det går med maten.


Må gott!!


Av Sussie - 29 september 2009 12:27


Natten till idag har varit hemsk.

Har vaknat i panik, och inte kunnat andas.

Fick igår på jourakuten, bara till svar att det endast handlar om ett virus i mitt fall.

Jag tycker att han slarvade läkaren. Han tittade snabbt i halsen bara.

Inget crp, å ingenting alls. Bara snabbt in och snabbt ut liksom.

Blir tvungen att söka på nytt...till vårdcentralen.


Idag har vi varit med barnen på dagis.

Det har varit fotografering. Gått jättebra med båda två.

Ebba hon var så glad, och skrattade när han tog fram kameran.

Längtar tills vi får se bilderna.


Vi lämnade pigan en stund före lunch, och åkte till Sibylla och åt.

Sedan har vi gjort stan lite. Köpt mer långkalsonger, och mjukisbrallor åt ungarna.


Snöat igår, och det ligger kvar...Underbart!

Älskar vintern, och tycker att den kan komma nu. Värsta perioden är väl nu.

Precis innan snön ska lägga sig, det är kallt, blött o slaskigt.

Svårt att klä på barnen rätt....osv.


Robert å Ebba har lagt sig och vila. Ska joina dem i sovrummet.

Klockan två ska gossen hämtas. Var in en sväng och gav honom en puss

när vi hämtade Ebba. Han satt vid matbordet och åt glass. Han älskar dagis.

Det är verkligen en omvändning som skett... Ingen är gladare än jag.


Ha en skön dag..



Av Sussie - 28 september 2009 15:41


Ja.. Nu är allt gjort.

Fick sms av Johanna (profoto) i morse o min ram med dom tre bilderna

var färdig. Tack för snabb hjälp Johanna. Blev jättesnyggt!


Har varit på ranten under förmiddan, medan min make o min dotter

sovit som bäst. Hunnit med massor.


Nu går jag mest bara omkring o väntar på min distrikt tid.

Måste få halsen upptittad. Såhär går de inte att ha det!


Hade finbesök på planeringen idag, men det blir tyvärr inget av det! :(


Nu ska vi klä på kidsen och sticka iväg på Öströms en sväng.

Full fart..


Hej svejs!

Av Sussie - 28 september 2009 08:42


Jojajje. Jag bara väntar på att min sockersöta son ska äta upp sin macka.

Sen sticker vi! Kläderna är redan på...


Har lite ärenden efter dagis lämning.

Jag ska dels ner på Lindex, köpa mjukisbrallor, sockor och kalsonger.

Sånt nödvändigt ni vet, som man aldrig kan ha för mycket av.


Sen ska jag åka och lämna en matback åt min kära vän på målarhuset.

Och därefter ska jag faktiskt försöka få tummen ur nått som börjar på a,

och ringa till VC, för egen del.


Jaja, nu ska vi åka.. tjao!

Av Sussie - 27 september 2009 17:47


Ja, fyfasen det har varit en sjukt tråkig Söndag.

Precis som alla andra Söndagarna, om man inte är ett glatt gäng

i en stuga, och eldar, skrattar och spelar kort med bakfyllan som huvudvärk

efter gårdagen. Det var tider det....Men nu är det länge sen!

Nog kan man sakna dom där flottiga Söndags eftermiddagarna med

flott pizza, litervis med coca cola, med lugna favoriter inrattat på radion.

Men än är det ju inte försent för sånt heller.... Jag har precis tänkt förvandla

denna jäkla tråksöndag, till en riktig flott Söndag.


Robert som snart kommer hem från jobbet tar med sig pizza och cocacola.

Därefter ska jag åka iväg och inhandla chips, och ostbågar.

Det Fredagsmys som vi missade i Fredags, tar vi igen idag!!


Ja... även fast det känns som att den här dagen suger, så

hoppas jag att min fantastiska make ska komma hem och göra underverk.

Bara han kan ju trolla bort den här otäcka känslan av misslyckande.


Jaja, ska lulla vidare. Min dotter står vid min sida och SKRIKER!


Bye.



Av Sussie - 27 september 2009 11:00


Känns verkligen att det är Söndag. Alla Söndagar är lika ångestladdade.

Så fort det bara blir Måndag, så blir allting bra.

Det är rätt okej väder ändå. Solen kom precis fram.


Vet inte vad vi ska hitta på, ungarna och jag.

Måste åka och handla lite till middan, och sedan bara städa upp.

Ser mindre roligt ut här hemma nu efter tre dagars slöande.


Igår såg vi en film. Lite delade åsikter om den. Jag tyckte

den var mest bara seg. Robert han gillade den.


  


Kan ju vara ett tips för dem som vill se en rysare, å inte redan sett den! :)


Jahapp.. Medan jag suttit här och plinkat, så har Micke hunnit vara förbi

och hämta elementet. Har suttit o väntat att han skulle dyka förbi.


NU kan jag klä på kidsen och åka ut.


Ha en trevlig söndag därute.




Ovido - Quiz & Flashcards