Alla inlägg under november 2010

Av Sussie - 30 november 2010 20:15


Idag fick vi veta att våran bil, efter krocken i Söndags blir inlöst.

Det kändes både som en lättnad, men samtidigt lite jobbigt. Har ju hunnit lära mig att tycka om den riktigt mycket efter alla turer vi haft, nu är den borta!

Vi bestämde oss för att slå till på en ny. En bil vi länge tittat på, och som vi båda var helt överens om. Vi gick inte så långt ifrån vad vi varit vana vid... Haha, det blev en Citroen C5 HDI -07. Vi är nu alltså återigen bilägare. Imorgon eller på Torsdag hoppar Robert på tåget ner till södra sverige för att hämta den. Spännande! Hade gärna åkt med, men kan tyvärr inte hitta någon som passar barnen. Sist, då vi hämtade den bil vi nu inte längre har, så åkte vi med flyget ner och hämtade den i Stockholm. Då hade vi Ebba med oss! Den resan gick jättebra, men jag vill inte utsätta lilla Liam för en femton timmars bilresa, det känns som att vi då hellre stannar hemma och väntar med spänning medan pappa sköter eskorten.


Nåja, nog om det nu.

Idag har vi haft en riktigt trevlig dag. Jag och Liam har städat och donat härhemma under förmiddagen. Varit en sväng nere på stan, och gått i lite affärer. Sedan har vi haft besök precis hela eftermiddagen, och kvällen. Har nyss kommit hem efter att ha skjutsat hem vårt besök. Vi har bjudit på middag och lite sånt.

Robert åkte när vi kom. Idag har vi nästan bara mötts vid dörren känns det som.

Ibland, vissa dagar blir det så när vi båda två är väldigt aktiva, och vill göra många saker.


Nu sover båda barnen, och jag ska lägga mig en stund framför teven innan det är dags att gå i säng.


Godnatt med er.

Av Sussie - 29 november 2010 18:37



Idag är det Måndag. Veckan har startat bra, vi har varit och hämtat hyrbilen, som av någon anledning råkade bli en Citroen C5 av nyare årsmodell.. En dröm att rulla omkring i. Var först lite rädd att sätta mig bakom ratten och pedalerna, efter att ha skämt bort mig själv med automat låda i ett års tid. Det var dock inte alls särskilt svårt att vänja om sig... Det är väl ungefär som att lära sig cykla ;) Ni vet, har man en gång väl lärt sig så.. Liam har premiäråkt i nya bilstolen också. Det var verkligen dags att byta bort den första stolen, så idag tog vi tag i saken.

  


Har varit och köpt färdigt dom sista klapparna åt Elias, Ebba och Liam. Det är inte mer än 3½ vecka kvar till julafton. I och med den stundande julen så brukar jag lyckas lägga på mig lite extra hull också. Inte så konstigt med tanke på att dieten består förrutom maten med mest bara After Eight och otaliga mängder Julmust. Humm humm.. Och sen undrar man var dom där 5 extra pannorna kom ifrån!? :-o


Nåja. Nu för bara en liten stund sedan har Elias åkt iväg till sin pappa. Vi har varit på badhuset på eftermiddan och lekt med Jessica och Malin. Jättekul för barnen. Elias han åkte rutchkana mest hela tiden. Som han gillade det!


Här är han min lilla gokille!

  


Ska fortsätta med mitt påbörjade städande härhemma.

Får middags gäster i morgon, och då är det alltid trevligt att ha det städat.


Ha en riktigt bra dag söta ni, och tack för titten!

Av Sussie - 28 november 2010 14:45


Idag Söndag. Fick en ordentlig sovmorgon i morse. Klivit upp någon gång efter halv elva i morse. Varit nere på stan med Robert och mina tre fantastiska barn. Så otroligt juligt och mysigt överallt. Jultomtar såg vi lite här och där också! :)


Köpt en fin julklänning åt Ebba. En röd med paljetter från Lindex.

Sedan fick vi med oss hem en ny 50" teve också. Det har vi planerat länge, att köpa ny teve. Nu hittade vi en igår som vi tyckte att vi kunde ha råd med, och idag slog vi till. Elias har fått en juklapp också. En Ironman väska.


Väl hemma har vi satt upp en krans på ytterdörren, och fått upp tomten på husväggen. Jul ute, jul inne.


Vi har missat en sak... Det är julmarknad med tomtar på Kåkstan. Om vi hinner så går vi en sväng dit också i eftermiddag.


Nu är det dags för Liam att gå och vila en stund.


SYNES!!!

Av Sussie - 27 november 2010 22:11


Det har varit en minst sagt omtumlande dag.

Morgonen började perfekt, jag och barnen hade riktigt morgonmys med frukost och barnteve, som det för det mesta alltid brukar se ut på mornarna här på Sveavägen. Vid tolv tiden kom Robert upp efter att jag varit ner och mutat in honom i duschen. Vi slängde ihop lite grejer, och klädde på barnen för att bege oss iväg ner på stan.

Åkte förbi OKQ8 i Malmberget för att köpa snus. Olyckligtvis åkte vi därifrån vid precis fel tidpunkt.


Vid korsningen där vi då skulle svänga ut till vänster, mot Gällivare kommer en annan bil från samma håll och ska svänga in mot OK. Han kör som en jävla fartdåre och släpet som han har bakom bilen kastar sig tvärs över hela vägbanan och rakt in i fronten på min bil. PANG säger det bara. Vi var helt chanslösa.

Idioten fortsätter ner mot OK och har vid det laget inte ens märkt att han ställt till med kaos. Ser bara hur delar från min bil ligger utspridda över hela vägen... Får en smärre chock, och slänger mig ur bilen och börjar skrika åt vederbörande.. Han vänder och kommer då tillbaka.


Killen som var från Norrfjärden står och skrattar åt mig när jag i ren ilska försöker få fram att det här var ju inte så snyggt. Robert som är den lugna och sansade föreslog att de skulle gå och skriva papper inne på Ok. Under tiden hinner jag både gråta, och skratta över missödet. Kan bara inte låta bli att stå och stirra på min bil. Fronten och sidan är intryckt. Det går att köra bilen, men den ser ut som en cirkus!

MIN fina pärla.... Den enda bil jag någonsin känt mig riktigt bekväm och trygg med.


På Måndag ska vi ta tag i försäkrings bolaget etc... Jag tror aldrig att min bil kommer att bli återställd igen. Dom löser nog in den. Kommer inte att ha råd att köpa en likvärdig bil igen, med den utrustningen och komforten.

Är uppriktigt ledsen över det, men det är ingenting att göra åt. Ingen av oss fem som satt i bilen blev skadade, bara chockade och rädda. Det är ändå huvudsaken.

Hade det hänt barnen något, så hade killen från Norrfjärden varit en skalle kortare.


När allt var klart åkte vi ändå ner på stan. Bjöd några nyfikna Gällivarebor på dagens händelse. Fick tag på min stjärna tillslut. Dom hade inte riktigt den jag sökt, men en likvärdig, och det blev jättebra ändå!


  


Var förbi backmans och köpte några fina juliga saker, och därefter åkte

vi hem lagade god mat och har plockat fram lite julsaker.

Saknar fortfarande två vita stjärnor på fot i köksfönstrena, men det löser sig.

Ska åka ut på stjärnjakt i morgon, skyltsöndag.


Har åtminstone fått upp det allra viktigaste, nämligen mina granar.

haha, granar tänker ni vaddå...har dom flera? Japp, jag har två! ;)



  


  


Hehe, kunde inte låta bli att lägga upp bilder så att ni faktiskt förstår!

 

Nu har vi fått dom två små barnen i säng. Elias sitter fortfarande och bygger sitt lego. Robert har somnat i soffan efter en whiskey. Haha! Bäst att jag styr upp det här. Jag är mys sjuk, och vill inte gå och sova riktigt än.


Sköt om er & tack för titten.
































Av Sussie - 27 november 2010 09:39


Kändes riktigt härligt att vakna upp till en lugn stillsam Lördag.

Brevid mig låg min stora kärlek förstås. Han kom hem rätt sent i natt, efter en vad jag förstod lyckad fest/julbord ute i Sjöfallet, och därefter en öl på Nex. :)

Robert hade "förmånen" att till och med stöta på en intressant människa, som gjorde tappra försök till att få igång ett samtal om mig.... Kan inte för mitt liv förstå hur hon orkar. Fick detta återberättat för mig nu i morse. Vi skrattade gott.


Förra veckan/helgen var jag nere i Umeå hos mina stjärnor.

Kom ner Onsdag natt. Skulle varit framme 20.40, men eftersom SJ inte är något att lita på så anlände vi 23.50 istället. Vi var alltså 3 timmar och 10 minuter försenade.

Vi skulle gått på en fest som Mikaela som är den andra stjärnan anordnat. Den missade jag förstås. Typiskt! Väl framme möttes jag upp, och vi gick raka spåret hem till Elza och la oss för att sova.


Torsdagen var toppen. Vi gick i affärer, och avslutade en trevlig shoppingdag med en god middag på Pipes tillsammans med Elzas trevliga klasskompisar. Kvällen artade sig och vi hamnade efter några öl på Scharinska, där det var någon form av internationell afton... Mest utbytes studenter. Vi dansade och hade riktigt kul. Innan vi gick till taxin fick vi ett gott skratt, som sedan varade under hela natten. Vaknade ett par gånger den natten, av att Elza låg och skrattade. :) Det var verkligen en kväll att minnas.


Fredagen startade segt. Vi åkte ut på strömpilen, shoppade det vi dagen innan lagt undan och åkte sedan till Mikaela på kåren. Blev kår-stöd medlem för att komma in på student ställena och dricka billigt öl. Sagt och gjort, vi hamnade på någon Efter pluggen pub, och startade upp med några öl. Därefter gick vi hem till Elza. Medan jag duschade, och fixade mig så slängde damerna ihop lite god mat.

Sedan tog vi bussen till Jonas och co. Ett gäng riktigt trevliga killar faktiskt.

Därifrån sedan vidare till Scharinska och lyssnade på ett grymt band, som gjorde sin sista spelning. Det var verkligen toppen! Vi hade jättekul, men det gick segt. Ölen gjorde ingen verkan, och sedan fick jag ett tråkigt samtal som drog ner stämningen för mig en smula.


Den natten gick vi inte och la oss överhuvudtaget. Jag skulle med morgontåget 6.41 Min Elza följde mig ändå ner till vänthallen. Hon är så fin! Sedan fick vi ta avsked innan våra vägar skildes för den här gången...

Jag hoppas att jag snart kan åka ner igen. Saknar dom redan!


Här några bilder från fredag kvällen.




 

Finfina Mikaela (Mika)



 

Tjejen som är allra närmast hjärtat, Elza.



 



  



Nu ska jag gå och klä barnen, innan Robert kliver upp.

Vi ska iväg ner på stan och gå i lite affärer.

Hoppas att jag hittar stjärnan jag söker, om inte annat så har jag fått ett

tips på en sida på nätet där dom säljer fina grejer helt i min smak.

Ha en riktigt skön Lördag. Vi syns och hörs!



Av Sussie - 26 november 2010 23:21


Fredagar är bra.

Ikväll har jag dock spenderat kvällen ensam.

Kollat Idol, och ätit lite chips med barnen och därefter har dom gått och lagt sig.

Nu sitter jag mest bara av tiden lite. Robert är ute och svirar i sjöfallet med kollegorna. Han kommer hem sent inatt någon gång. Hade trott att jag skulle orka hålla mig vaken, och invänta honom för att få gå och lägga mig tillsammans med honom, men ack! Jag tror bestämt att jag bäddar ner mig alldeles strax.

John blund rycker i mig....ögonlocken känns sådär härligt tunga, och jag har ju inte direkt någon lång härlig sovmorgon att se fram emot i morgon! ;)

Nepp, i morgon är det upp och hoppa när regeringen vaknar. Söndag morgon däremot, det ska jag försöka förhandla mig till en ordentlig sovmorgon. Det skulle vara otroligt skönt faktiskt.


Imorgon ska vi bege oss ner på stan. Om vi hinner.

Robert säger att han ska shoppa. Det brukar sluta med att det är jag som går lös, medan han ett steg bakom bara går omkring och nöjer sig med att titta på alla fina saker. Jag klagar inte! Tvärtom.


Sedan ska julgranen, kulorna, stjärnorna, och alla fina tomtar titta upp ur kartongen. Blir mysigt med lite julstämning. Gillar verkligen julen. Det fattas bara en stor stjärna till hallen, och en sådan ska jag försöka finna i morgon.


Har en konstig svidande känsla i magen. Bäst att ta en tablett innan sänggående.


Godnatt med er därute. Kul att ni fortsätter att följa bloggen, trots frånvaron.


Vi ses och vi hörs!

Av Sussie - 26 november 2010 09:51


Som tynger mig. En tanke.

Men bloggen är inte rätt ställe känner jag. Ändå kunde jag inte låta bli att skriva detta ;)


Nu ska jag gå och sätta på kaffe och invänta vårt besök :)


tjingeling!!

Av Sussie - 25 november 2010 16:13


Jag har aldrig varit den personen som lämnar någon utanför.

Så jävla fult. Men jag tar väl förgivet alldeles för mycket.

Ovido - Quiz & Flashcards