Alla inlägg under maj 2009

Av Sussie - 30 maj 2009 16:11


MER ÄN ALLT ANNAT!!!!

Av Sussie - 29 maj 2009 22:46


....Saknar dig min skatt.

Av Sussie - 29 maj 2009 17:18


Usch. Det var med tung fot på gasen jag körde hemåt från Kiruna idag när vi landat. I Stockholm skiner solen, det är fantastiskt fint väder och det är det sista man kan säga om vädret härhemma. Blåser galet mycket. Var påväg att blåsa bort när vi klev av flyget... Och ångesten växte när piloten berättade att vi befann oss ovanför Sundsvall. Kände hur allt det gröna bara försvann under oss. Brunt och rått hela vägen från Sundsvall. Somnade till o vaknade när dom ropade att vi skulle landa. Då var det inte långt till tårar. ;)


Kan kort berätta om våran vistelse i storstan.

Landade på Onsdag och brorsan mötte upp oss nere på Tcentralen. Kärt återseende. Han är verkligen underbar min/våran bror. Han har verkligen ansträngt sig för att vi ska trivas. Och vi har umgåtts rätt mkt under vistelsen. Nätterna fick vi spendera ensam i Årsta, men det funkade.

Onsdagen var vi hos Niklas pappa, och sedan hos fastern. Helt fantastiskt ställe dom bodde på. I Hammarby. Nya, vita byggnader med takvåningar och enorma fönster och uteplatser. Kändes som att vara på Hotell i Turkiet ungefär. Det stuket var det... Vi åt gott, och pratade hela kvällen.

Åkte sedan in, och städade i lägenheten. Niklas som haft en tuff tid hade inte varit hemma mycket den senaste månaden, så det var en hel del att gå igenom...Nåväl, Två timmar senare och det  var som en helt ny lägenhet.

Fick lite lätt allergi chock framåt natten och mådde så sjukt illa av alla allergimediner jag proppat i mig. Man rekommenderas ju att inte ta fler än EN tablett, och jag tror jag i min galenskap tog tre stycken....Snurrade rätt friskt efteråt. Var som ett fyllo hela natten och vaknade upp med tung huvudvärk. Är och har alltid varit rädd för mediciner öht.... Nu fick jag ren skräck, och har inte tagit en tablett efter det.


Torsdagen åkte vi in till stan. Träffade moster Tina. Åt gott på Kungshallen, shoppade lite kläder åt ungarna, och gick runt i affärer och fik. Fick tag på stans bästa latte dessutom. Gudars vad gott det var!! Dit kommer jag gå fler gånger.


Eftermiddan spenderade vi ute i Årsta. Och gårkvällen inne i stan. Var och såg Melody Club spela live på något ställe som jag inte ens vet vad det heter. Åkte sedan "hem" till Årsta, och la mig. Tröttast! Jag hade lite grann att ta igen efter natten innan, då jag i princip suttit och häckat på balkongen hela tiden pga andnöd. :/


Nu idag hann vi bara vakna, slänga på oss kläder och åka....Tog en snabblunch på Max i stan, och åkte sedan ut till flygplatsen.

Provade Expressen ut till Arlanda idag, och kommer nog aldrig mer ta flygbussen.. Jag var helnöjd med fräscha vagnar, och att vi kom ut snabbt och smidigt. Då får det kosta någon krona extra.


Suttit en timme i gaten och bara smält alla intryck....Kände inte alls för att åka hem. Vore det inte för barnen som jag saknat så, så hade jag stannat hela helgen.


Nu är jag iaf hemma. Välbehållen och mättad för en stund framöver.

Stockholm är staden jag trivs bäst i, och jag är övertygad om att en vacker dag så bor jag därnere.


Barnen har fått en varsin present nyss och nu ska vi se på film, och äta upp mitt godis som jag hade kvar i resväskan.


I morgon åker gossen och jag, tillsammans med en kompis och hennes två barn till Luleå över dagen. Leos lekland. Blir trevligt.


må gott därute nu har jag verkligen inte tid att blogga!


Av Sussie - 27 maj 2009 09:20


Väskan är packad...Robert har åkt med gossen till dagis.

Jag sitter och andas lite och känner mig en smula nervös.

Jag insåg att jag inte kan ta bara handbagage med...då lär jag få kasta sprayflaskor, schampoon o smink i en sopsäck vid incheckningen. Nuförtiden får man ju inte ha med sådant på planet... Såå...ompackning. Nu blir det en liten väska med hjul. Orka dra med något större liksom!! Två dagar ska vi vara nere i storstaden, och jag får känslan av att den mesta tiden lär spenderas innanför väggarna hos brorestor.


Har en soltid om en halvtimme... Behöver värmen innan vi åker. Lär bli en lagomt stressig dag, då flyget går från Kiruna om 4 timmar! Än ska vi ju hinna pallra oss dit också. Nåväl, vid elva börjar vi rulla...


Ha de så gott allesammans. Nu skriker pigan efter morgonvälling, måste rusa!

Av Sussie - 27 maj 2009 00:30


Den var ruskigt bra....Och inte ett dugg förutsägbar eller något sånt..

Rekommenderas till alla som är sugna att se en bra, lagomt lång film. Kan vara bra att ha någon att hålla i handen i vissa scener :)


Nu går tvättmaskinen på högvarv, och jag är påväg i säng. Ska bara ladda telefonen med musik. Ska faktiskt bli rätt mysigt att komma "hem" i morgon. Bara att sitta på flyget och veta att man är påväg bort från Gällivare är en befrielse.


Godnatt!

Av Sussie - 26 maj 2009 20:15


Nu tror jag att allting är klart.


  • Flygbiljetterna.
  • Snus.
  • Allergi mediciner. (Min bror har katter.)
  • Smink, hygienartiklar.
  • Kläder, skor, underkläder.
  • Legitimation/pass.
  • pengar.

Jag tror nog att jag ska klara mig med detta.

Min syster frågade om jag skulle ha med en resväska. Men för mig räcker med en ryggsäck, där jag får plats med alltihopa. Ett handbagage helt enkelt.


Nu har pigan gått o sova. Vi har varit nere hos mamma och hälsat på.

Barnen fick varsin jättefin tshirt, en godispåse (Elias) och en limpa cigaretter (Robert.) Alla nöjda och glada. Tack mamsi! :)


Nu ska jag lägga gossen, och sedan invänta maken som fortfarande är ute i Harrträsk. I morgon när syrran och jag reser, så åker resten av familjen ut dit, och ska åka båt, grilla och mysa.


Återkommer i morgon, om jag hinner.

Må så gott.




Av Sussie - 26 maj 2009 20:13


Det låter som en rätt passande titel på kvällens

rysarfilms tema.



Nu längtar jag tills vi får trycka på play!

Av Sussie - 26 maj 2009 17:33


Japp, sådär. Allt fixat! Biljetterna bokade och klara, i morgon åker vi.

Syrran var tveksam och undrade om vi skulle vara påträngande och ivägen efter det hemska som hänt, men jag intalade henne att om det vore jag eller hon för den delen för förlorar en nära anhörig, så vill man ha dom som man älskar runt omkring. Och brorsan blev jätteglad över att vi kommer ner.


Det blir flygresa från Kiruna i morgon på eftermiddan. Kollade flyg från Gällivare, men det skulle kosta ca 12 000kr för mig och min syster, tur och retur. My ass!!! Då åker jag hellre dom där tio milen, och sparar tio tusen kronor. Hade man varit gjord av pengar hade man kunnat flyga härifrån, men nu råkar det vara så att sedeltryckaren har beslag tagits och inte kommer tillbaka... Hmm. Skämt o sido! Jag borde inte skojja :( Är inte läge för det nu känns det som.


Nå... Ska packa en liten väska med grejjer, och sedan åka bort till mamma som hade presenter med sig hem från Cypern åt barnen. Där ska jag skriva ut biljetterna också.


Robert han har åkt tillbaka till Hträsk och kommer hem sent ikväll nångång, då ska vi se en film. Ikväll blir det ännu en rysare.. Mer om det sen!


Hejhej.




Ovido - Quiz & Flashcards