Alla inlägg under april 2009

Av Sussie - 30 april 2009 20:49






Precis efter att dom tänt brasan...



Pigan hade en given plats, i den varma, sköna vagnen.



Storkillen grillar sin egen korv.



Dom två barnen!! :)


Av Sussie - 30 april 2009 20:21


Tillbaka hemma. Det var årets grej för gossen. Han fick se en stor eld, grilla sina egna korvar, och bada i vattenpölar. Hmm. Det var dock inte tillåtet, men skedde vid ett par tillfällen ändå! Jäkla unge...Konstigt att han inte klagat. Nu när vi kom hem, och tog av oss alla kläder så märkte jag att han var blöt igenom allt, från topp till tå! :-O


Träffade många kända ansikten, och hade riktigt trevligt.

Ungarna älskade det, och för att inte tala om Robert som blev som ett barn på nytt. Han påstår att han aldrig tidigare varit på en RIKTIG Majbrasa. (bortsett från för två år sedan, då vi råkade glida förbi PRO´s brasa på Tippsta.) Han köpte lotter, ja gud vad lotter han köpte! Och vid lottdragningen stod han längst fram, och var helt lyrisk. Han vann tyvärr inget den här gången. Det skulle varit kronan på verket alltså!! :)

Han är så söt min gois!


Nu har vi lagt pigan å sova. Gossen sitter i soffan och bygger pärlbricka.

Är sugen på något gott. Ska rota igenom alla gömmor.


Ha det gott, bilder kommer senare!


Av Sussie - 30 april 2009 15:45


Nu är det inte farligt länge kvar tills vi ska gå!

Simon är här och hälsar på. Ungarnas favorit.


Pigan börjar vara trött. Blir nog tufft att hålla henne vaken i drygt en timme till, men det ska gå! Jag har mina knep. Är själv hur trött som helst idag. Känns som att det kommer att bli en rätt tidig kväll.


Elias är ute och cyklar, Robban fortsätter ta bort snö från gården iklädd endast tshirt, och shorts! Han är lite rolig.


Fick blåsa lite idag. Var stor polis - nykterhetskontoll nere på Bergmansgatan. Jag blev inte invinkad, men kände mig ändå manad att stanna och bättra på statistiken. Elias blev helt chockad när jag blåste, och skrek till: Mamma vad gör du? Följt av: En sån där har mommo också! haha.


Ha en riktigt mysig valborg hörni.

*Kram*

Av Sussie - 30 april 2009 10:25


Nej, vad hade jag väntat mig?

Jag får alltid vänta! Och jag lär mig aldrig. Jag ska inte gå omkring och förvänta mig saker, helst ska jag inte ens kunna ha koll över internet på var paketet ligger, för ibland är det nära på att jag slänger mig i bilen, och åker dom där 85 milen för att få hem mina saker. :)


Typiskt att det är långhelg nu också, så tidigast på Måndag får jag mina grejer. Jaha, jaja! Bara gilla läget.


Nu kommer snart R. Då ska jag sticka iväg och göra MINA ärenden.

Tjao.

Av Sussie - 30 april 2009 09:30


Godmorgon o allt sånt! :)


Igår kväll gick min plan åt helvete, men trots det var det ganska mysigt att bara ligga hemma i soffan, titta Greys och äta lite chips. Robert kom hem precis när Greys slutade, så jag hade lite kvälls sällskap iaf.


Vi gick och la oss efter halv ett, och har fått sova hela natten.


Planen för dagen är lite oklar. I eftermiddag ska vi iaf på majbrasa.

Nära att gå ner dit, och sedan nära att gå hem när man känner sig mättad.


Robban har åkt med gossen ner på dagis, och skulle sedan göra lite ärenden. När han kommer hem, ska jag åka iväg en sväng. Ska lämna pengar åt A, sola och förhoppningvis få hämta mitt paket. Borde få sms, om den kommit. Ganska snart...vid tio tror jag dom skickar ut!?


Nu ska jag klä på råttan här. Hon är hur vild som helst. :)

Ha en bra dag!!!

Av Sussie - 29 april 2009 16:07


Jepps. Nu är gossen hemma. Hämtade honom strax före två. Sedan dess har vi myst, och tittat på film. Nyss har vi ätit middag, och nu ska vi strax dra på kläderna och gå ut. Funderar på att hoppa i duschen först.


Har inte hört av Robban någonting på hela dagen. Undrar när han kommer hem. Hoppas att han kommer hem innan barnen lägger sig, så att dom hinner få träffa honom en stund iaf.


Ikväll (om Robert inte blir borta tills i natt) så ska jag ta men promenad bort till S, och kolla läget och dricka lite tea. Alltid skönt att komma iväg en sväng på kvällarna, och nu idag får jag ju ett mål på min promenad som jag tänkt att ta.


Ska nog ta den där duschen nu, kanske Ebba vill äta sen? Hon vägrade nämligen öppna munnen när det erbjöds mat, vid middagsbordet. Hon kan vara så jäkla tjurig ibland. Jag vet ju att hon är hungrig, men det helt enkelt dög inte med den maten som jag serverade. Där fick jag för att jag tidigare idag skrev att det är så roligt med henne, när hon äter allt! ;)


Over and out!!

Av Sussie - 29 april 2009 13:12




Ville bara dela med mig av den här.


 http://in-myhouse.blogspot.com/


En riktig mysblogg, med en tjej som har massa roliga idéer, och skriver jättebra. Såna bloggar gillar jag att läsa! :) Tipsa mig gärna om fler!!!



Ovido - Quiz & Flashcards