Alla inlägg under januari 2009

Av Sussie - 31 januari 2009 22:39



Vilka underbara marsipan bebisar. 




Oj

Av Sussie - 31 januari 2009 19:11


Vad tiden sprang iväg.

Nu är det snart dags att varva ner här i huset.

Barnen o jag ska slänga oss i bastun och därefter ska dom äta kvällsmat och hoppa i säng. Resten av kvällen lär gå i lugnets tecken.

Soffläge, med gottepåsen och telefonluren i handen. Kort beskrivet.


Återkommer i morgon, om inget annat dyker upp innan dess.


Av Sussie - 31 januari 2009 17:47


Imorgon är det ju babysim igen. Vad kul! :)

Olyckligtvis har jag inte hittat någon swimsuit åt mig själv. Fanns inte i den rätta(?) storleken. Jag tog ju först ett tält.. Ja, det visade sig vara ett tält.

Och sedan skulle jag försöka med storleken under. Men den var slut. Och det största jag hittade var en 38:a...Mer behöver jag inte säga gissar jag.


Såå, tyvärr. Det kommer inte att dyka upp några baddräkts bilder i bloggen. ha ha ha.


Nu kom morsan, thompa och Robban hem så nu ska jag gå!


TA HAND OM ER

Av Sussie - 31 januari 2009 17:27


Hade egentligen inte mycket på hjärtat. Bara här för att lätta på bloggabstinensen.


Sitter och googlar lite grejor! Ganska spännande info man kan hitta om saker och ting.


Precis kommit hem. Varit med barnen på Kiosk piraten. Massor med godis och annat gott ska mätta våra munnar ikväll.


Väntar besök av morsan och tommy. Och förhoppningsvis kommer Robban hem en sväng innan han ska iväg för kvällen, o spela.


Lillgumman sitter alldeles bakom mig och halvsover fortfarande efter bilturen. Ogillar att rycka upp henne direkt hon slår upp ögonen, om hon inte själv tydligt visar att hon vill det. Just nu sitter hon där och bara ser hur nöjd ut som helst, trots overall och mössa, vantar och hela faderullan.

Och, bäst av allt....Varje gång jag vänder mig mot henne och tittar på henne så möter hon upp med ett stort leende. Man får aldrig nog av dom underbara stunderna med barnen. Dom är verkligen det bästa jag har!


Lilleman vill se sin nya film. Osäker vad den heter (om någon bryr sig.) Men det skulle inte förvåna mig om den heter Robotar eller något sånt.


Har pratat med en nygammal kompis för en stund sedan! Blir lika glad varje gång. Det känns så otroligt skönt att det finns människor som man aldrig kan få nog av. Tyvärr finns det också dem som man lessnar på ganska snabbt. Man orkar liksom inte....Det suger för mycket energi. Dom flesta såna kontakter har jag gjort mig av med genom åren. Känner inte att jag har något behov av att ha en massa människor som man inte får något utbyte av, eller värst av allt inte kan lita på. Folk som vänder kappan efter vinden eller sviker genom skitsnack. Det är trist med såna personer.


Näe, nu kommer dom nog strax. Ska slå på lite kaffe och sådär.


Vi hörs!


Av Sussie - 31 januari 2009 15:39


Nej fan....satt mig ner och skulle skriva..

Men det blev tvärstopp direkt!


Får återkomma.



Av Sussie - 31 januari 2009 11:53


Jag har inte haft tid att sitta vid datorn sista dagarna.

Har ist haft fullt upp med barnen och andra saker runt omkring.

Nu har jag landat lite i kläderna o känner att jag kan ta mig tid att sätta mig.


I Torsdags följde jag med Sanna och hämtade en skoter från Yrttivaara.

Vilken Pärla. Var jätteroligt att hänga med också, eftersom jag känner killen som hon köpte skotern av. Hej hej Daniel :) Vet ju att du läser min blogg!


Ikväll spelar R på hela huset, så när pigan vaknar ska vi följa med honom dit och börja sätta upp grejer. Synd att man inte kunde gå. Men men.. Någon måste ju vara hemma med barnen också. :)


Blev ingen Luleå resa igår, så nu ska jag ta och ringa till po.p och beställa vårjacka och byxor åt gossen.


Hejhej.



Av Sussie - 30 januari 2009 11:56


Fredag igen!

Vi skippade Luleå resan då ingen av oss är riktigt i form. Har sovit endast 2 timmar i natt, och Robert han sover fortfarande.

Ska istället ringa ner och beställa kläderna så jag får dem direkt hem. Elias blev förstås besviken när han inte fick åka på Leos lekland, men å andra sidan gick det över när vi bestämde att gå på badhuset ist.


Har hunnit med mycket denna morgon. Varit iväg med barnen och handlat, dammsugit, diskat och tvättat lite kläder. Nu ska jag strax lägga lilltjejen och sedan ska vi lägga oss och se en barnfilm jag och storkillen.


Nä, nu måste jag rusa...Nu blev damen arg!





Av Sussie - 29 januari 2009 11:55


Fan vad skönt det ska bli att få hem gossen idag! Allting stannar och slutar funka de gånger han åker till sin pappa. Vet att det är orättvist att säga det, men jag tror att Elias mår bäst av att vara här, hos mig.


Varit och fikat i morse med en kompis. Gjort lite ärenden.

Nu om några timmar ska vi iväg och hämta en skoter.


Filmen igår var bra. Otäck.

Boogeyman 3 var det.

Jag vet dock inte hur det är med min stavning?


Nu ska jag dammsuga, plocka upp lite här, och underhålla lillsessan.


vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards