Alla inlägg under januari 2010

Av Sussie - 27 januari 2010 16:43


Jahapp...Nu har jag haft paus i bloggandet ett par dagar igen!

Har varit två dagars jobb på förmiddagarna å eftermiddagarna har spenderats hemma, mellan dessa fyra väggar...så det har inte hänt så mycket! :)

Ebba har varit förkyld...och är väl fortfarande lite snorig.. sovit orolig om nätterna. I natt tog jag henne till våran säng (vilket jag annars inte brukar göra) och då har hon sovit oavbrutet hela natten... Gissar att hon behöver lite extra mycket närhet just nu. Lillgummsan! Trotsig och skrikig har hon blivit.... Mer än vanligt. Och många ord har hon lärt sig.... Herregud..nyss föddes hon å snart ska hon bli storasyster.


Om en stund ska vi åka och lämna av gumman hos morfar, och sedan sticka iväg och handla lite innan det är dags för gympa igen. Lilleman har sett fram emot det hela veckan. Äntligen är det dags!


I morgon åker vi till IKEA, Sanna och jag. Det blir nog hur kul som helst!


Nåja, ska börja klä på barnen....Klockan tickar...


Må gott, hejsvejs!

Av Sussie - 24 januari 2010 12:11


Söndag idag.

Har varit påväg ner i duschen i över en timme nu, men som vanligt är man seg och långsam på just Söndagar. Det är iofs ingen undantags dag för min del, är seg varje dag ;) Men på Söndagar känns det ändå mer okej.


Om två timmar ska vi träffa Malin, och Måns utanför blå forell. Barnbio. Det är Lilla spöket laban, som jag tidigare nämnt. Blir kul att göra något med gossen.

Känns som att vi har alldeles för lite tid på tuman hand. Och i nästa vecka ser det ut som att han ska åka och vara några dagar med sin pappa.


Vi sticker och äter på Sibylla efter filmen, så får Ebba mysa med morfar och äta mat där i lugn och ro. Ingen stress för någon av oss!


Ser fram emot kommande vecka. Har massa kul på planeringen.

Först å främst väntar jag på paket utdelning! :) En IKEA resa är på agendan, tillsammans med finaste Sanko.    Paltmiddag hos Sanna o Anders, barngympa, och massa annat skoj. Sedan ska jag även försöka få ihop med några timmar på jobbet. Känns som att det kan bli en riktigt bra vecka.



Näe, nu är det god tid för en dusch...

Hejhej å på återseende!!




Av Sussie - 23 januari 2010 15:11


Riktigt Lördagsmys hemma med barnen.

Elias som sovit hos morfar inatt, har precis kommit tillbaka hem.

Han har haft det riktigt mysigt igår, och sovit länge i morse. Skönt för pappa! :)


Jag och Ebba har klivit upp vid tio, duschat och sedan varit en sväng på lekia.

Handlat hem lite lördagsgott, och sedan varit mest hemma.

Har försökt få henne att sova sedan klockan ett...mission failed.

Nåja, nu känns det försent för henne att gå och vila, så nu får hon vara uppe.


Funderar på vad vi ska äta....Hade tänkt göra något enkelt, men funderar på

att ringa Berget och beställa pizza. Är det Lördag, så är det!


Robert jobbar....Ganska trist, men han gillar ju att arbeta, och det gör ju inte jag;) så det passar sig väl ganska bra att han går ut o jobbar, medan jag rullar tummarna hemma, och spenderar pengarna på nätshopping ;) skämt å sido...


Imorgon söndag igen....Veckans tråkigaste dag!

Jag å Elias ska gå på bio. Är Lilla Spöket laban. Jag hoppas att han gillar den.

Han har tjatat om bion sedan i Måndags. Nåja, han brukar ju gilla film på bio.

Bara att få sitta o gräva i popcorn kartongen är ju halva nöjet för honom! ;)


Nu ska jag slänga iväg ett samtal o beställa mat.

Har en suuuuur å grinig unge i famnen som jag bör lugna lite först! :)


Hejhej!!



Av Sussie - 22 januari 2010 11:16


Härligt med fredag, och ledigt!

Har lämnat av gossen på dagis strax efter 9. Han ville leka med kompisarna sista dagen innan helgen. Ebba fick stanna hemma, tillsammans med mig. Snorig som bara den har hon blivit under natten. Riktig rinnsnuva.

Vi har varit nere på stan och handlat. Ikväll blir det varma mackor, å förhoppningsvis får jag lite besök! :) Har varit å köpt skridskor åt Elias. Hittade precis likadana som han lånade av en pojke på dagis igår...tog samma storlek också för att försäkra mig om att det skulle bli helt rätt.. Under helgen får vi ta en sväng på Kulle isen. Har även varit förbi Lindex. Blev inköp av kalsonger, och strumpor. Min tvättmaskin äter sockar....Inget ovanligt problem har jag märkt. Sedan köpte jag lill bebisens första klädesplagg. Blev tre bodysar, tre byxor och ett par minisockar. Herrejösses...snart är han här!!! Månaderna går!!



Nu ska jag gå och fika lite med gumman. Ska hämta Elias redan klockan tolv idag.

När vi kommer hem ska vi se film och mysa i soffan, medan gumman vilar.

En lugn och fin dag.


Hejhej!!

Av Sussie - 21 januari 2010 22:07


Ja det blev en jätte trevlig eftermiddag.

Vi fick finbesök både jag och barnen. Bjöd på middag å hade dom här till framåt fem, och sedan kom morsan och tommy på besök. Full fart ända fram tills barnen stupade i säng vid åtta tiden.. Har t om hunnit städa, så jag är nöjd med dagen!


I morgon efter dagis ska vi sticka iväg och köpa skridskor som jag tidigare nämnde. Tur att vi har nära till kulleisen. Där lär vi framöver spendera mycket tid med att lära Elias att åka.


Nu börjar tröttheten komma smygandes....dags att ta en närmare titt på kudden.


Godnatt.

Av Sussie - 21 januari 2010 17:49


Har suttit o läst igenom pappret för förskolan..å jag hade helt fel.

Missförstod Ebbas fröken idag....Hon får visst ha dagisplatsen kvar å får gå 15 timmar i veckan när jag är mammaledig. Gud så bra för pigan!! :)   

Av Sussie - 21 januari 2010 14:44


Blev en tidig dag idag....slutat redan halv två. Hääärligt!

Hämtade barnen från dagis. Elias var ute och åkte skridskor. Han tycker om det, och i morgon efter dagis ska vi sticka iväg och köpa ett par. Klart han ska ha om han gillar att åka. Ebba hade sovit flera timmar på dagis, men verkar fortfarande vara jättetrött, och hängig. Gnäller och är varm... Undrar om det är någon förkyldning på gång, för hon har sovit orolig några nätter nu. Hoppas inte!


I morgon och resten av helgen är jag LEDIG. Skönt! Ska passa på att få städat, laga lite god mat, och bara ha riktigt hemmamys med ungarna.


Ebba får ju efter idag inte längre gå på dagis under mina lediga dagar, så nu ska vi plocka fram Scootern, så att vi kan passa på att vara ute på sköna promenader dom dagar jag är ledig, och hon är hemma med mig! :)


Hejsvejs!!


Av Sussie - 20 januari 2010 09:30


Fick en regäl sovmorgon idag. Tack för det kids! Det behövdes efter två uppstigningar klockan halv sex. Hade lätt kunnat ligga kvar en timme till.


Ska dra på barnen kläder, och lämna dem en stund på dagis.

I eftermiddag har Elias gympa. Det tror jag att han kommer att gilla.

Han har gått en termin på barngympa när han var kring 3 år. Då tyckte han att det var hur kul som helst.


Har precis beställt vårjacka och mössa åt gossen. Jättenöjd med årets färger.


    


Funderar på om jag ev ska ta och försöka hinna slänga mig ner i duschen nu innan vi ska sticka iväg. Ska åka och hälsa på en kompis hade jag tänkt.


Igår fick vi förresten soffan. Helt underbar är den. Stor, och rymlig!

Nu kommer vi att spendera mycket mer tid framför teven kvällstid.



Nåja, ska kila vidare... Ha de så gott!



Ovido - Quiz & Flashcards