Alla inlägg under februari 2010

Av Sussie - 28 februari 2010 15:27


Veckan har susat förbi med rekord fart...igen!

Nu går tiden verkligen fort. Skönt det iofs. Snart har vi lillebror här hos oss, med

allt vad det innebär. Säkert är det ingen dans på rosor att få tiden att räcka, till att vara en bra trebarns mamma med mycket energi och stort engagemang.

Men det kommer att gå jättebra ändå! Funkar det med två, så borde väl inte skillnaden bli jättestor bara för att vi blir en till... eller? Jaja, bebistiden är ju en hektisk tid, men å andra sidan är det väldigt kort. Tycker Ebba var en bebis nyss. Och det är hon ju visserligen...men en stor bebis! Hon är nog också den som kommer att få det jobbigast med omställningen. Att dela mamma med ännu ett syskon, det kommer att ta hårt på henne.


Ja justja..nu tappade jag tråden...Söndag idag alltså.

Har varit en lugn dag hemma. Fått sovmorgon, och därefter har vi lekt härhemma jag och gumsan.


Varit en sväng nere på stan nu för en stund sedan. Handlat lite, hämtat lite pengar, och kikat på folk. Kommit hem för en stund sedan å ska nu sätta igång med lite städ. Ska åka å äta på thai med Robban lite senare.


Har inte så mycket att berätta... Snart ny vecka!

Mycket jobb den här veckan, å det kombinerat med en massa roligt som

vi har på agendan... det blir nog en riktigt go vecka.


ska kila... hejsvejs!

Av Sussie - 27 februari 2010 20:02


Helt mysigt är det när Robban är hemma helgen. Det är toklänge sen vi fick spendera såhär mycket tid tillsammans. Jag njuter!!   


Idag har vi haft en ganska lugn dag. Varit o fikat på förmiddan.

Handlat lite på coop på eftermiddan, ätit på Frasses och sedan byggt ihop bebisens spjälsäng. Det börjar kännas verkligt nu när allting står färdigt.


Snart är vårat sovrum färdigt. Längtar efter att få börja sätta upp lampor, tavlor

och sånt därinne. Dock är det helt onödigt då dom kommer i början på veckan och gör rummet åt oss. Hade vi börjar själva så hade det väl tagit en månad eller nåt, så vi tar hjälp å får det fixat snabbt! Skönt.


Ska göra i ordning lite varma mackor... och sedan gå ner å måla lite fönster.

Har en hel hög tvätt därnere som ligger och väntar också. Torktummlaren har snurrat på sina sista varv, så allting tar dubbelt så lång tid nu då kläderna ska torkas. Hinner inte få undan allting innan det är nya högar....suck!

Jaja, finns väl värre saker än tvätt här i livet... ;)


Ha en skön Lördag kväll... Hej å hå!!

Av Sussie - 25 februari 2010 16:00


Ja,men verkligen. Det känns precis så som rubriken lyder.

Måste säga att det varit 9 hemska dagar utan löshåret...

Kommit fram till att det kan hända att jag gått å blitt en smula beroende av det!!

Nu är det nya på plats, å det är verkligen skillnad!!! Som att se sig själv med helt nya ögon varje gång man råkar gå förbi en spegel... :) Tänk vad lite hår kan göra!

I mitt fall var det iofs inte "lite" hår! :) Känner mig faktiskt riktigt fin!


Har varit nere på Backmans å köpt Ebbas nya fina sänghimmel.

Det är morfar som betalar, å vill ge henne något. Det är lite roligt! Synd

att hon inte direkt förstår det ännu.


Det är lugnt härhemma med bara ett barn... pigan hon leker lugnt o snällt intill mig. Är ju van vid att få hindra dom från att ha ihjäl varann ;) Syskonkärlek.


Nu ska jag slänga ihop pannkaks smeten å sedan sköter den ju sig själv i ugnen, då kan vi gå upp och slänga upp den nya sänghimmeln ovanför hennes säng! :)



Av Sussie - 24 februari 2010 15:34


Sviiisch bara... Dagarna har gått fort den här veckan. Och det har varit minst

sagt full fart mest hela tiden, tycker jag.


Idag har jag varit nere på stan och lunchat med Sofie på thai. Jätte trevligt! :)

Avslutade med en sväng igenom stan, och åkte sedan och droppade av henne hemma, och fortsatte nere på stan å köpte penslar till fönster karmarna. Nu ska man bara ta sig tid och ork att klättra upp och ställa sig å måla nere i källaren.

Snart får vi upp tapeterna i vårt sovrum... Längtar tills dess.


Funderar på vad man ska kasta ihop till middan.. Blir något väldigt enkelt iaf.

Varmkorv, med bröd eller nåt bara. Vi ska ju snart iväg på gympan, gossen å jag.


I morgon är det alltså dags igen för att slänga i håret... Underbart!


Näe, måste sticka iväg nu...


Ha de så gott... hörs snart igen!

Av Sussie - 23 februari 2010 09:29


Idag ska barnen på dagis... Har möte med min chef, och skall skriva på en massa papper bland annat. Sedan ska jag faktiskt passa på att sticka iväg på lekia och titta efter en säng, o sådant åt den lille. Två månader kvar till BF idag. Känns som en hel evighet nu då alla andra fått sina... Min kusin fick en son, en bekant fick en son, och Linda fick sin lilla dotter. Vet att jag missat någon nu, men vilket som...eran väntan är äntligen över! :) Min har precis börjat! ;) Det är liksom från o med nu och framåt som han kommer att växa till sig å bli stor å tung... Därmed blir ju också jag större å tyngre. Jaja, det är ju så det går till!


Ska lämna av barnen om drygt en timme.. Dom leker å busar här brevid... Har varit full fart sedan klockan åtta i morse.


Idag hoppas jag att vi får våran teve bänk hemkörd... Nu vet vi att den har kommit till stan iallafall. Har väntat sedan i December, så nu är det dags att den kommer hem och får ställas på plats. Kommer att bli super! Bild kommer!!


På Torsdag är det dags igen att slänga i löshåret... Äntligen! Har gömt mig så gott jag kunnat under mössor, och inte visat mig mer än nödvändigt på offentliga platser! ;)


Nåja, har inte riktigt tid att sitta här längre....Barnen ska ha kläder å jag ska snabb duscha av mig å hänga upp lite tvätt... Tjao!!

Av Sussie - 22 februari 2010 09:32


Helgen gick ovanligt fort, och det kändes alls inte lika jobbigt som det brukar, att stiga upp tidigt på morgonen, och åka till jobbet. Igårkväll var jag dock stendöd när jag kom hem. Landade i famnen hos Robban, på soffan och somnade nog dit.

Har iofs somnat i hans famn varenda kväll hela helgen.. OS har gått på dygnet runt sista dagarna härhemma. Har förstås inte missat att Hellner tog guld... Fan vilken lycka!! :)


Har vaknat tidigt i morse, när Robbans larm drog igång. 06.10 åkte han hemifrån, och jag kröp tillbaka i bädden, och somnade om. Ungarna väckte mig vid åtta.


Har precis skickat iväg en kläd beställning från HM. Lite nytt åt barnen. Alla tre barnen faktiskt. Nu vågar jag börja beställa lite åt pojken också...Börjar närma sig. Jag tror att han kommer i förtid....Inte kan det vara två månader kvar.

Enligt beräknat är det faktiskt mer än två månader kvar, men jag tror inte ett dugg på det :) Den här gången hoppas jag att jag slipper gå en massa dagar över tiden, å att han istället kommer några veckor i förväg.... Vore skönt att slippa vara gravid. Egentligen har jag absolut inte något att klaga över...Mår bra å har inte ont eller så, men känner mig som en vandrande fotboll, runt åt alla håll...;)


Ska klä på barnen när vi fått lite ordning här....sticka iväg en sväng på affären.

Har lite ärenden nere på stan senare i em. Får se om ungarna får hänga med, eller om dom kan stanna en stund med moster å Andrej. Vilket som! Jag tror ju dock att barnen föredrar att stanna med dom...mina ärenden nere på stan är inte alltid jätte roliga.


Näe... lika bra att sätta igång här nu...

hejsvejs!!

Av Sussie - 19 februari 2010 11:40


Ja, jag säger då det....Inte känns det ett dugg motiverande att gå på jobbet idag

och veta att jag inte kommer därifrån mer än för att åka hem och sova, förrän på söndag kväll, då jag "vakar ut." Men...det är ju ett sånt där nödvändigt ont här i livet, att jobba. Annars skulle det ju vara slut på allt det roliga också.


Har varit o lämnat barnen på dagis, solat och varit och handlat.

Om en stund ska jag sticka ner på stan en sväng innan jag ska infinna mig på

Älvgården.


Fick barnens fina kläder från Me and I idag. Jättenöjd, som vanligt!



        


Näe, nu ska jag ta och sticka iväg på stan en sväng å kika lite.


Hejsvejs!!

Av Sussie - 18 februari 2010 13:02


Nu idag njuter jag av veckans sista lediga dag. I morgon återgår jag igen till jobb hela helgen.. Det känns lite tungt å sådär...men det funkar!!


Har varit med gossen till frissan. Han blev jättesnygg. Nu blev det riktigt kort, så nu hoppas vi att det dröjer innan det behöver vara dags igen.


Har varit å handlat hem lite grädde å sylt. Vart sugen på våfflor.


Dagen verkar i övrigt se ut att gå i lugnets tecken. Kanske går en sväng på badhuset med lillgossen senare i eftermiddag. Vi får se om tiden räcker till.


Igår fick Linda en liten dotter. Ska försöka hinna åka en sväng och köpa

en liten present åt tösen.. så fin liten piga! :) Grattis till er, ännu en gång!! <3


Nu ska jag göra ett städryck härhemma...det behövs!


Hejhej!

Ovido - Quiz & Flashcards