Alla inlägg under maj 2010

Av Sussie - 31 maj 2010 10:54


Äntligen en bra vecka framför mig nu..

På Torsdag ska det nya håret i. Och sedan håller en kille på med en skiss, på en tatuering som skall pryda min högra vad. Hoppas att han får till det, och att det är riktigt mycket jag över det hela. Spännande! Får se när han hör av sig, så jag får se vad han kommit fram till...Körde ju ett helt föredrag igår kväll om hur jag önskar, och vad som absolut går bort. Helt säkert är iallafall att den ska vara sprakande färgstark. Det gillas! Dock så får det inte vara hur mycket färger som helst i den. Lila är ju den färg som går hem bäst hos mig. Vi får se vad han åstadkommit.


I övrigt så har jag massa andra roliga saker på planeringen. Får se hur

långt jag hinner med allt som jag skulle vilja/behöva göra. I veckan har jag bara två barn att sköta, då Elias åker till sin pappa idag. Ska börja packa lilla väskan med kläder, leksaker och grejer som han ska ha med sig.


Jaha, annars då? Ja idag har det inte hunnit hända så mycket. Jag och Liam klev upp tjugo över sju, vid åtta kom Ebba ner, och strax efter ramlade Robban in genom dörren, efter nattskiftet. Hann bara hejja lite snabbt på varann, och sedan smet han ner till sängen och la sig. En stund efteråt har jag lagt Liam hos honom, och jag och Ebba har varit iväg på macken och handlat lite. Sedan har vi varit ute på gården. Gungat, åkt bil, och hoppat studsmatta. Därefter en sen frukost med båda barnen.


Nu ser dom barnprogram kidsen, och Liam sover fortfarande. Väntar bara att han ska vakna, sedan ska vi sticka iväg ut en sväng. Ska skjutsa Elias, och åka o handla lite. Robban har beställt väckning klockan två.


Nåja, väntar på posten och barnens fina jeans. Hoppas dom kommer idag.


Ha de så gott!! :-)



Av Sussie - 30 maj 2010 11:46


Morsdag idag!   

Så grattis till alla mammor, mormödrar, farmödrar, blivande mammor etc.


Igår var det Eurovision, och Tyskland vann...fel låt om ni frågar mig. Jag höll stenhårt på Rumänien, som hade ett kanon bra bidrag. Tror dom kom 5a eller nåt sånt, så jag var inte ensam om att gilla dem.

Jag fick besök av Sanna, och Johanna som hade med sig en massa godsaker. Godis, flera sorters chips, dipp etc. Gud så gott det var! Syndigt värre.


Tidigare under gårdagen var jag och Malin nere i Gällivare, och gjorde stan.

Var och tog en mjukglass, och solade. Full fart igår alltså.


Vi skjutsade ut Robban till Nietsak och där har han varit natten, och festat och haft kul. Fick ett samtal för en stund sedan, och han berättade att han var blåslagen efter att ha ramlat ur badtunnan... Hur lyckas man med det undrar man?


Nu inväntar vi bara att han ska ringa igen, så att vi får åka ut och hämta honom. Längtar efter honom. Känner att jag behöver en dos. I natt går han ut extra och jobbar, och från o med i morgon startar nattveckan. 8 ensamma nätter har jag alltså framför mig.


Idag har vi haft en lugn start på dagen. Liam väckte mig vid strax efter sju.

Vi gick upp, tittade lite barnteve och barnen fick välling. Efter vällingen somnade lilleman (som förövrigt fortfarande ligger och sover....sömntutan) och därefter bäddade jag ner mig, och pigan i soffan och plötsligt sov även hon.

Passade på att blunda lite själv...Nu skulle det sitta fint med en dusch, och sedan måste vi iväg på Coop en sväng. Jag, och dom tre kidsen i min följetång.


Morsdag idag som sagt... så fort vi får hem våran älskling, så ska vi sticka iväg och fira våra mammor.


Må så gott... tjao!!

Av Sussie - 29 maj 2010 13:01


Nu fick jag ett tillfälle igen att sätta mig vid datorn lite.

Har precis kommit hem efter en nästan två timmar lång promenad med lilleman.

Vi gick upp och handlade på konsum. Vilken pärs att ta sig upp dit numera....det är inte längre bara den raka, fina gångstigen som gäller...Nä nu ska man ta sig igenom burkar och snår, okända vägar och uppförsbackar för att ta sig dit. Nåja, vi kom dit upp tillsist. Handlade vad vi skulle, och tog sedan en lång omväg tillbaka till Malmsta. Var riktigt härligt. Var dock lite regn i luften, och några droppar trillade det ner på oss, men inte mer än så! Väl hemma möttes vi av mina stora barn, Elias och Ebba som var ute på gården och lekte. Vi stannade ute med dom, och ungarna har plockat blommor, cyklat, och ramlat och slagit sig båda två!


Nu ska jag snart iväg och sola med Malin, och sedan ska vi grilla.

Ska åka iväg med Elias en sväng på dollarstore och handla lite Lördags gott.

Han ska spendera eftermiddagen, tillsammans med morfar nere på Svangränd.

Gissar att det blir data spel och promenad med Ösa. Jag, Ebba och Liam ska spendera kvällen hemma. Robert han åker ut till Nietsak och pimplar bärs med jobbarkompisarna. :)


Imorgon är det morsdag. Det ska förstås firas. Vi ska hälsa på våra mammor, och uppvakta dem.


Näe...Nu ska jag ta och ringa Malin och se hur långt bort vi är.


Hejsvejs!


Av Sussie - 29 maj 2010 09:32


Lördag Lördag...

Är en typisk lördag....det är lugnt och stilla hemma.

Robert ligger fortfarande och sover. Har beställt väckning klockan 10.

Han ska iväg på soptippen, och jag ska skicka stor barnen med honom,

så att jag och lilleman kan gå på en timmes promenad. Känner att det behövs!

Inga lata dagar här inte... Och idag är det som sagt Lördag...det brukar innebära en och annan karamell, och god mat så det är absolut behövligt med både en förmiddags, och sedan en kvälls promenad. Ska börja med att marinera kyckling.

Det blir att grilla idag igen... Det hör liksom "sommaren" till. Inte för att jag skulle kalla det sommar. Det är gråmulet, och inte mer än ca 10 plus grader...

Men det är åtminstone ingen snöstorm, och minusgrader.


Liam tjoar från soffan, måste rusa....får uppdatera bättre senare!



Av Sussie - 29 maj 2010 09:27


 


Liam blir buren av morfar. Det gillas förstås!


 


Kvällsmys i soffan.


 


Bärselen den går alltid hem...


  


Och tillsammans med storebror...

Dom är så otroligt lika varandra. Bortsett från hår och ögon färg! :)



Ursäkta kvallan på bilderna...Tagna med telefon.


Av Sussie - 28 maj 2010 13:53


Veckan har gått i en jäkla fart...

Hunnit med en massa saker känner jag. Robert har haft ledigvecka, och det har verkligen märkts. Vi har varit effektiva, och fått massa saker gjort.

Nu idag återstår det att tömma ett släpvagns last, och lite sådant.


Just nu ligger Robert, Liam och Ebba och sover. Är lugnt och tyst i huset.

Bara jag och gossen uppe. Han sitter och ser lite barnprogram i väntan på att det ska sluta dugga. Sedan ska han ut och cykla säger han. I eftermiddag ska vi sticka ner till Kullen och köpa mjukglass, han, ebba och jag. Och sedan ska jag försöka komma iväg och sola.


Robert skulle ha åkt till Haparanda idag, men det blev inget av det.

Synd, hade lite grejer jag behövde från IKEA, men det får vi ta en annan gång!


Jahapp...Nu börjar snart JUNI månad.

Brukar vara en rätt kul månad faktiskt. Jag fyller år första veckan i juni. Hela 25 år. Halvvägs till 50. Wohooo. Nästan så man glömmer att man faktiskt blir äldre själv. I våran familj är det bara barnens födelsedagar som har betydelse.. därför känns det som att man fortfarande är 19, och inte har haft en födelsedag sedan dess. Haha.


Nu ska jag ta och fortsätta plocka undan här lite, men först av allt ska jag gå ut och sätta mig och dricka en kopp kaffe och röka en ciggarett på altanen. Gott!

Av Sussie - 28 maj 2010 13:51


 



  


Av Sussie - 26 maj 2010 22:48


Redan kväll....Känns som att timmarna har sprungit iväg idag..

Ingen vidare effektiv eller händelserik dag idag... Har varit mest innanför väggarna här hemma. En liten sväng ute på förmiddan, tillsammans med Robert och Liam, medan stor barnen var på dagis. Gjorde ärenden, for runt halva stan...Barnmottagningen för utskrivning av recept, försäkringskassan, lönekontoret, Lindex, och sedan en sväng och handlade lite.


Åkte sedan hem, pimplade kaffe och lyssnade musik. När Liam sedan vaknade åkte Robert och hämtade Elias, och Ebba från dagis.


Har varit och solat med Malin på eftermiddan. Tokvarmt...Vi skulle vara tuffa och tog 18 minuter. Jag somnade, och sov nog bort dom tio första, för sedan när jag vaknade till fick jag lätt panik i värmen.. Hur otrevligt det än var, så gav det synbart resultat. Då känns det okej... Vi har sagt att vi tar 21 minuter nästa gång. Det får vi syna ;-)


Ikväll har vi haft pappa på besök. Ebba har varit på sitt jävligaste humör.

När hon gått och sova har vi badat lillkillen, och sedan har jag varit iväg en sväng, och skickat paket.


Nu sover alla barnen.. även den minsta. Han blev totalt däckad efter kvällsbadet.

Har hunnit renbädda, och tända lite ljus härhemma.. Ska krypa upp i soffan hos min älskling, som redan parkerat sig där. Se om vi lyckas bestämma oss för vilken av filmerna vi ska se.


På Fredag sticker R och hämtar en bil i Haparanda. Perfekt, ska skicka med honom en handla lista från IKEA! Så slipper jag åka dit själv, och kånka hem en massa grejer. Nog för att halva nöjet är att bara gå runt därinne och drömma..


Nåja....Godnatt!



Ovido - Quiz & Flashcards