Alla inlägg under augusti 2010

Av Sussie - 3 augusti 2010 12:53


Nu är det bara två veckor kvar tills vi åker.

Ska börja packa redan nu, så att vi i god tid är färdiga med det.

Sommarkläderna är ändå inget vi har behov av härhemma...

I morse hade vi kanonfint väder. Solen gassade och det var varmt.

Såg en chans att springa ut och sätta mig i solstolen medan Robban skulle

klippa gräsmattan. Tji fick jag! Ingen sol så långt ögat kan nå nu längre.

Elza och Jonas var förbi härute på gården nyss. Härligt att se dem! :)

Nu har jag skickat iväg Robban på affären. Kaffet var slut, snuset...osv..


Ska ställa mig i köket och steka bacon och några ägg.. Blir en bra lunch!


Ska sticka iväg o sola sedan..


Blir en lugn dag idag. I morgon Onsdag å då ska vi besöka nex och dra en

liten lätt onsdags pub.


De var allt.. Tjingeling!

Av Sussie - 1 augusti 2010 22:35


Ja äntligen har dom börjat ramla in i webshoppen, o naturligtvis var jag snabbt ute. Det måste man vara, då det är åtgång på deras höstkläder.



 


  


 


 


  


Skönt att vara ute i god tid, för omväxlings skull.

Elias klarar sig med vårjackan och byxorna han fick. Var smart och tog en

storlek som var lite stor då, som passar perfekt nu.


Godnatt!



Av Sussie - 1 augusti 2010 10:56


Helt sjukt vad den här sommaren gått fort. (Jag vet, det tog emot att skriva sommaren.) Känns snarare som höst. Det blir en ovanligt lång höst dvs.


Om 17 dagar åker vi. Blir härligt med lite sol för omväxling.

Ska eg inte klaga, kom hem från Turkiet efter en veckas underbar semester för bara 3 veckor sedan. Snart är vi där igen! :)

Kollade på vädret därnere. Idag har dom + 38 i Side. Imorgon +37 och på Tisdag +35. Det är inte illa! Det är säkert många därnere, som hade bytt med mig idag. Själv tycker jag inte alls att det stör mig att det är varmt.


Ett år då vi var vi Bulgarien däremot....det var midsommar 2007, då hade vi +40 och det var nästintill olidligt varmt! Har man bara en pool och en bar i närheten så biter inte värmen på mig! :) Men man får passa så man inte bränner sönder sig. Det vore verkligen inte roligt när man bara har en vecka därnere.

Elias pratar hela dagarna om hur roligt vi ska ha. Hur mycket vi ska bada och hur mycket glass vi ska äta. Det är så roligt... Och extra kul är det förstås att göra

saker med honom, då han nu blivit såpass stor så att han kommer att spara

med sig dessa resor och upplevelser i minnet, under resten av sitt liv!  


Idag är det alltså 1 aug. Fasiken vad det här året har gått fort! helt galet!

Den 24e fyller Ebba 2 år. Lilla tjejen har blivit stora tjejen.

Har hunnit fixa alla hennes födelsedags presenter. Känns skönt att någon gång

i livet vara i god tid med något.


Tyvärr är jag inte hemma på pigans födelsedag. Vi kommer hem dagen därpå.

Då ska vi fira med tårta. Det tror jag iofs att pappa fixar härhemma på självaste födelsedagen också. :)


Det brinner nere i Gällivare...Vaknade 9 i morse och såg ner mot ett stort svart

rökmoln över Gällivare.. Fick via facebook snabbt veta att det kom ifrån

Sjöbergs bilservice.


Nåja...Nu ska jag fortsätta här med lite annat.


Ha en skön dag. Hejsvejs!


Ovido - Quiz & Flashcards