Alla inlägg under oktober 2009

Av Sussie - 30 oktober 2009 11:31


Fredag idag... Veckan har gått fort.

Jag har hela helgen med jobb framför mig.

Undrar om jag kommer måsta stanna hemma med pigan.

Idag fick vi hämta henne från dagis, tio minuter efter att vi hade lämnat henne.

Hon hade kräkts ner alla sina kläder. Det som kom var vatten...Och innan dagis

drack hon en balja vatten, så det kan ju ha sina förklaringar att det kom upp?

Vi får se hur dagen fortsätter....sedan hemkomsten har hon varit som vanligt.

Inget kräkande.


Vi hade planerat att göra stan, och luncha ute idag...men det fick vi byta bort

mot en hemmadag. Inte helt fel de heller. Blir städat ute i köket just nu.

Min man har myror i brallan.


Kvart över ett börjar jag jobba. Ska åka och hämta Roberts tröja, och min mössa

innan dess, samt hämta någon lunch att ta med på jobbet. Blir nog en ost o skink sallad.

Från Alanya. Bästa salladen i stan, om ni frågar mig! ;)


Igår var jag på Me and I party hos Sandra, och hittade jättefina kläder.

Ser fram emot att dom snart kommer. Var trevligt folk där, och gott fika.

Fick en trevlig kväll med andra ord. Somnade bums i Roberts famn när han kom hem.


I morgon är det Halloween och födelsedags fest för Sanna & Anders.

Superkul! :) Jag ska ju inte ens klä ut mig, tråkig som jag är. Har inte lyckats

hitta några utklädnings kläder. Kul ska det bli iaf... :)


Nu ska jag gå å dra ett varv med dammsugaren, innan det är dags för

dusch, och tillfix innan jobbet. Hejsvejs!

Av Sussie - 28 oktober 2009 14:42


Sådär..

Hemkommen efter stadsrunda, julklapps jakt och frissan med gossen.

Hittade förstås jättemycket åt barnen. Köpte dock inget. Väntar ännu lite.

Vi passade på att äta lunch nere i stan, och hämtade sedan paketen.

Är jättenöjd med barnens kläder som kom, med mina hårprodukter och mitt smink.


Hos frissan gick det jättebra. Elias blev jättefin!

Han var ovanligt tjurig, men det gick snabbt och smidigt ändå. Han är så duktig!


Nu har jag hämtat lilltjejen hos morfar, och lämnat av Elias på Mosebacke

där hans pappa väntade.


Har också varit och lämnat både pink- och blod prover hos Vc.

Väntar på samtal, och förhoppningsvis en kur mot skiten...

Att det alltid ska ta sådan tid....Vill ha något genast.

Orkar inte ha ont nåmer... Vill lägga min kraft o energi på annat!


Nåja, ska busa med kakan... Laga lite mat, å fortsätta vänta på samtalet.


Av Sussie - 28 oktober 2009 10:27


Ledig dag... Riktigt skönt att slippa stressen med att kliva upp tidigt

eller ännu värre stressa hela förmiddan för att komma i tid till eftermiddags skiftet.

En dag ledig är guld värd. I morgon fortsätter allvaret, veckan ut.


Nu ska vi åka ner på stan, Robban och jag. Jag ska hämta några

paket som kommit, och sedan ska vi strosa omkring lite.

Kika på lite julklappar åt ungarna. Sedan ska barnen hämtas från dagis.

Och klockan halv två ska vi till frissan, jag och lilleman. Det är hans tur att bli friserad.


Eftermiddan står helt oplanerad... Vi får se till att hitta på nåt skoj.

En tur med bobben blir det iaf i det finfina vädret..


Måste gå. Robban står färdig i hallen och tjaaaatar! Hej!

Av Sussie - 27 oktober 2009 19:51


Dagen började med en tung uppstigning.

Fick en chock när jag insåg att jag pissade blod. Förbannade Uvi som aldrig vill ge sig.

I morgon får farbror doktorn ge mig något att bli frisk på!

Åkte iväg på jobbet, å avverkade mina första åtta vakna timmar där.

Sedan har jag varit en snabbis på stan, hämtat pigan på dagis.


Kom hem och satte igång med matlagning. Har matbackar som ska lämnas kors o tvärs.

Kan inte hjälpas att min, som Sanna kallar den mytomspunna kinagryta vill ätas av alla ;)


Jag å tösen åkte sedan förbi svärmor och lekte en stund.

Kommit hem för ungefär en halvtimme sedan, och fått gumman i säng.


Nu dök barnvakten eller rättare sagt barnvakterna upp.

Syrran å Andrej alltid redo att hoppa in och hjälpa till..

Nu sover ju tösen, så dom får det lugnt framför teven.

Jag ska iväg och lämna matback, och en liten överraskning åt en kompis.


Robert slutar 22, och efter det är jag bänkad i hans varma, trygga famn.


Ska kila...Hej hej!




Av Sussie - 25 oktober 2009 19:19


Har varit full fart här hela eftermiddan.

Fick besök av Malin och Måns, och en stund senare kom

även Emilia och Wilma, så huset har varit fullt med ungar.


Har städat upp, tvättat kläder, bäddat rent och skurat golven

och är nu redo att ta emot min man om ca två timmar :)

Just nu sitter han på flyget.


Jag å Malin är mitt uppe i planer för en Luleå resa.

Vi åker nog tredje helgen i November, och övernattar

på hotell. Äter gott, och handlar julklappar i lugn och ro, utan ungar.

Det ser jag fram emot, å hoppas att det blir av!


Ska slänga mig på telefonluren och ringa några samtal nu.


Hej & godnatt!

Av Sussie - 25 oktober 2009 12:53


Vi hann inte ut med bobben. Istället fick vi besök :)

Sandra var förbi, med ungarna. Och det har varit lek o bus

här hemma. Nyss har dom åkt, och Elias o jag har ätit lunch.

Ebba ligger och sover en stund, och om en stund åker Elias.


Jag å pigan ska bege oss ut på en promenad senare.

Ska gå upp till Konsum o handla hem det mest nödvändiga.

Bilen är fortfarande på verkstan. Borde fått den redan igår.

Men han svarar inte i telefonen, så jag får snällt vänta!


Nåja...ska slöa på soffan lite nu medan gossen ser film.

Tjao!!

Av Sussie - 25 oktober 2009 08:54


Tycker det är tidigt. Men dom senaste nätterna

har jag haft disco i magen. :) Myspysigt.


Idag kommer Robert hem från Sthlm.

Han har köpt kläder åt barnen, presenter åt mig.

Min bröllops present, och sedan har han tatuerat sig.

Jättefin blev den. Ska bli spännande att se den på riktigt,

och inte bara på en bild. :)



Ska gå å klä barnen å bege oss ut på promenad med bobben.

Om några timmar ska Elias åka till sin pappa.


Hejhej!

Av Sussie - 24 oktober 2009 19:53


Ja, det måste jag då säga! :)

Vi tog en tur med bobben efter frukost. Riktigt skönt ute.

Sedan gick vi hem, städade upp lite och lekte en stund innan

det var dags för fröken att ta en två timmars taktikvila.

Under tiden tittade vi film, och vilade lite på soffan....tills...

Tills jag fick ett sms av Lizzi, som är i Gällivare på besök.

Hon hade en timme ledig, och kom förbi. Fick överlämna hennes fina present

som hon blev galet glad över. :) Sedan hann vi uppdatera och hon hann träffa barnen.


När hon sedan åkte, så avlöstes hon med besök från min pappa.

Han kom med den efterlängtade flottpizzan, och stannade en stund.

Medan han var här, ramlade det in ännu mer besök. Malin o Måns kom förbi.


Ungarna har lekt, och busat. När dom åkte hem gjorde vi kväll för pigan.

Jag har precis skickat iväg en beställning på Zoovillage. En tröja åt Robban,

och en mössa åt mig.


Nu ska vi titta lite teve en stund, och sedan krypa ner i bädden.

Vi är bägge två jätte trötta.. Så det blir skönt med en tidig kväll.


Godnatt med er.

Ovido - Quiz & Flashcards