Alla inlägg under juni 2009

Av Sussie - 30 juni 2009 22:11



Nu ska vi ha lite "kickoff" efter en lång dag. Kolla lite teve, dricka cola och bara ligga och råslappa. Fasen vad skönt!!


Blir nog snart att krypa ner under täcket en våning upp. Bävar mig för att natten eventuellt ska se ut som tidigare nätter, med en klarvaken o arg tös som ska hålla oss vaken. Hoppas verkligen inte det.


Näe, nu ska jag tvätta kläder, vika tvätt. Nya direktiv!

Vänder fort i svängarna här på Sveavägen. Haha.

Tjao.



Av Sussie - 30 juni 2009 20:40


Har varit en fartfylld dag.

Vi satt ute och solade på fm, gossen o jag. Tror solen tog ordentligt, för jag är röd och har fått massa nya fräknar. Hatar eg mina fräknar, men nu på sommaren känns som ganska okej ändå. Robert sa häromdan att han tycker att det är en av dom finaste sakerna hos mig, mina fräknar. Ja, man får väl tacka.


Vi har haft besök av Malin, Wilma och Måns på em. Bjudit dem på middag. Tror det uppskattades, och vi ska göra likadant i morgon också. Mycket mysigare att sitta o äta middag tillsammans, än att vi ska sitta på varsitt håll när vi hur som helst ska spendera eftermiddan ihop.


I morgon åker Elias till Jörgen (tror jag.) idag var ju tanken att han skulle dit, men jag börjar vänja mig vid alla ursäkter nu. För min del får han mer än gärna stanna kvar här.


Nu har jag o gossen precis kommit hem. Vi har varit och handlat lite, köpt glass och raggat lite på stan. Slängt på en film, som han sitter och tittar på, och själv ska jag gå ut till Robert som står uppe i skyliften o målar. Han är duktig. Idag har jag verkligen inte haft tid att måla, så jag får kompensera det nu ikväll. Ska måla som en blådåre, så att vi kommer framåt..


Nu har jag ingenting att berätta. Blir bara pannkaka av mina virriga inlägg.

Återkommer under morgondagen... Tills dess, MÅ GOTT!!!

Av Sussie - 30 juni 2009 15:58


Det är fan helt galet hett!!!!

Nu önskar jag en dag med regn, så att jag får huset i trim invändigt.

Av Sussie - 30 juni 2009 12:19


Jajomänsan. Hon slockande efter duschen, helt färdig. Det tror jag det som hon härjat i natt.  ;) Hoppas nu att vi får en lugn natt, i natt. Man känner direkt i kroppen när man inte fått sova ordentligt. Idag är jag hur seg som helst.


Har inte kommit iväg på affären ännu. Nepp. Vi hade tänkt åka ner på stan en sväng jag o ungarna, men vi kommer nog att få styra om planeringen och bara stanna till på Konsum när pigan så småningom vaknar.


Pratat med R för en stund sedan. Någon kommer ikväll o ska "fixa" liften som står härute på gården. Kanske vi har sådan tur att vi kan bli färdiga med huset ikväll/inatt.. Vilken lättnad det vore, men å andra sidan har vi ju ingen panik. Vi har inga tids marginaler vi måste följa.... Vi har hela sommaren på oss. Grannen på andra sidan gatan (som också målar om) har som mål att vara klara innan semestern är slut (dvs om åtta veckor för hans del.) Ingen stress där inte!


Nu ska jag slänga på en panna kaffe. Eller nej förresten, har ingen mjölk så det får vänta tills efter handlingen. Kaffe utan mjölk är inte min grej.


Ska gå ut o sätta mig i solstolen. Elias har redan gått...

Hejhej!!!

Av Sussie - 30 juni 2009 10:45


Härligt med Tisdag.

Varit en lite knasig natt. Två knasiga nätter på rad nu.

Pigan har vaknat mitt i natten och gråtit, gnällt och haft svårt att somna om. Ovanligt för att vara hon. Det är nästan så man sliter sig i håret, och får lätt panik när det blir såhär om nätterna. Men jag vågar gissa att det har med värmen att göra. Ebba har ju fått sin sängkammare inne i en "skrubb" det låter värre än vad det är. Vi har snedtak på övervåningen, och under snedtaket är det en dörr, in till ett vad dom tidigare använt som förråd. Jag skulle mer kalla det för ett litet rum.. Rymligt för säng och lite andra saker, där har vi ställt sängen nu sommartid, just för att skydda henne från dom 300 grader som det blir i sovrummet, samt solljuset som tränger sig in.


Har funkat jättebra fram tills nu. Nu har det varit olidligt hett därinne nattetid, och tösen har vaknat blöt i svett om natten och varit ledsen. Stackarn! Kanske dags att införskaffa i en liten bordsfläkt eller nåt?


Nåväl.. Nog om det... Lite halvtaskig sömn, det får man räkna med ibland.


Idag ska Elias åka till sin pappa. Jag funderar på att ha honom kvar hemma tills i kväll. Har nämligen bjudit hit en kompis, och hennes två barn på middag. Ska slänga ihop en kanongod gratäng, med kassler. Det brukar gå hem hos dom yngre kandidaterna.


Nu ska jag ta barnen med mig ner till duschen. Sen ska vi sticka iväg och handla, och fixa förberedelser.


Ha en skön dag!!!



Av Sussie - 29 juni 2009 22:57


Det har varit en sån där besvärlig dag idag.... Motgångar på motgångar.

Först hämtade Robban en lift från Hyrse, som han fick låna. Men den jäveln tjöt och slutade sedan att funka, så han fick klättra ner stackarn.


Såg riktigt hur han tappade allt vad motivation heter, när det började att jävlas. Jag förstår honom!


Vi har därefter bara finputsat och donat runt fönsterna. Målat lister o fönsterbrädor. Ganska skönt för kroppen att inte behöva hänga och slänga uppe på en stege.


Nu har Robban varit en snabbis på Statoil och bunkrat upp med coca cola, samt Ben & jerry´s så nu ska vi sätta oss i soffan och sleva i oss.


I morgon åker gossen till Jörgen, så jag och pigan ska passa på att ta en cykeltur. Kanske åka och hälsa på någon, eller bara åka ner och gå på lite affärer i stan.


Får uppdatera i morgon...Inget nytt att berätta!

Bilder på huset kommer.


Natti.

Av Sussie - 29 juni 2009 14:08


Äntligen vardag. Tror jag upprepat detta vareviga måndag i en månads tid nu, men det bjussar jag på. Jag gillar inte helgerna....Dom är långa och sega. Hade man som många andra (o många av mina läsare) jobbat månd-fred så hade man säkert uppskattat helgen på ett annat sätt.. Onekligen.


Idag har vi tagit det lugnt. Barnen o jag har varit själv hela morgonen. Ebba kom åt Boxern och drog ut den ur väggen. Allt inom loppet av fem sekunder, fem obevakade sekunder. ILLA! Nåja, ingen skada skedd varken på flickan, eller boxern. (som om boxern hade ngn betydelse i detta fall.)


Vi har varit o handlat jag o gossen, medan Sara har suttit och haft koll på den sovande prinsessan i huset. Hon sover fortfarande, och nu ska vi gå ut på gården och sätta oss en stund.


Målandet har jag lagt på hyllan idag. Svårt att få ihop det med två barn som kräver massor med tid, och underhållning. Robert slutar om drygt en timme, och då ska vi försöka dela oss eller nåt så att vi får klart den sista kortsidan. Ikväll ska vi börja med andra varvet. Vi tar det vi hinner, och sedan ska traktorn tillbaka där den hör hemma. Hos grannen.. Grannen med nylonstrump byxor. (Ja det är en man.) Vi upptäckte nylonisarna i Lördags när han satt och hukade på gräsmattan. Woi woi... Ska man skratta, eller ska man gråta? Vi har skrattat...Herregud ja. Vi har legat dubbelvikta på gräsmattan med kramper i magen.


Nu ska jag gå ut. Må gott, och kommentera gärna mera! Varit dåligt på den fronten senaste veckan.


Hejhej!!

Av Sussie - 28 juni 2009 19:29


Ja. Jag tog det riktigt lugnt hela förmiddan. Pysslade inomhus, vilket jag inte gjort på en vecka ungefär. Fick tvättat lite kläder, och diskat i köket. Kändes rätt skönt efteråt. Iofs hade det kunnat stå som det var, för nu ikväll ser det förstås lika jävligt ut igen... *suckar*


Elias har kompis här fortf. Vi har varit på Milenas kalas. Elias lekte jättebra med Jessica, och Evelina. Favvotjejerna! Sen åkte vi och köpte glass, och hem och åt middag. Därefter kom morfar och har passat Ebba medan vi målat. Har varit o hämtat syrran o hennes kompis från tåget, och sedan målat lite till.


Ska strax sticka iväg och möta Sara och Sofie på kåkstan.

Känner mig proppmätt fortfarande efter middan, men någon bulle lär säkert rymmas.


Blir en tidig kväll. Ska finputsa lite runt fönster o sådär.

I morgon ska R upp och jobba tidigt, så vi siktar in oss på en lugn kväll, och tidig sänggång. Låter inte jättekul, men däremot lär det vara behövligt.


Må gott med er, vi höres i morgon!!

Ovido - Quiz & Flashcards