Alla inlägg under mars 2009

Av Sussie - 31 mars 2009 22:00


Japp. Som rubriken lyder. Godnatt! :)



Av Sussie - 31 mars 2009 17:41


Det blev inte som planerat idag.

Vi tog kidsen med oss och for ut.

Nu har vi avverkat macken, ica supermarket och dollarstore.

Avslutningsvis hämtade vi en familjepizza. Gott!


Nu ska jag köra ner gossen till pappa. Han ska få vara därnere och leka en timme ca, och under tiden ska jag åka och köpa frimärken och sola igen.

Vet att det låter sjukt ohälsosamt att sola två gånger på en dag, och det är det säkert också! Men ack så bra min hud mår.

Av någon konstig anledning, så torkar jag ut fullstängt över hela kroppen vid den här årstiden. Men med hjälp av UV så håller sig huden len som en bebis. Jag tar inte i. Robert säger att han aldrig känt en hud så mjuk, och len som min. Och så har det varit i hela mitt liv.


Redan som 4 åring fick jag stå i solarium flera gånger i veckan, då för mina eksem. Nu är jag eksemfri, men känner hur det kliar över hela kroppen, när jag varit slö med solandet. Sedan att jag ser ut som 45 när jag är 30, det är morgondagens bekymmer. Orkar inte ens tänka så... Jag får väl operera mig eller nåt!



Påtal om skönhets operationer.......

Jag, Sara och hennes kollega pratade just om skönhets operationer idag. Min personliga åsikt om det är jag inte blygsam med, Jag tycker det är HELT OKEJ att faktiskt operera sig. Jag ser ingenting som är fel i det. Tvärtom. Hellre det än att man ska må dåligt över hur man ser ut!


Jag har vänner som ska göra bröst. Och det tycker jag absolut dom ska. Fasen vad snyggt! Ett par riktigt bra satta "silikonisar" är ju hur fint som helst! Däremot har det ju inte kring gått mig hur jävla vidrigt det kan se ut, om man hamnar i fel händer. Och för att inte tala om riskerna det medför att göra en sådan operation. Det finns risker med allt iofs.


Nu ska jag gå och ta Elias, som sitter på toa o ropar.

Sedan iväg...


Tjao!!


Av Sussie - 31 mars 2009 15:34


Tror ni ungen sover? Inte en chans!

Jag smög upp, som jag skrev. Hann bara komma ner, sätta mig vid datorn, dricka en kopp kaffe, och sedan hör jag den ljuva stämman från ovanvåningen. Den blev argare, och argare...Och fan heller. Hon ska inte ligga där och skrika. Hon fick komma upp igen! Klarar inte av att höra henne skrika. Jag må vara hönsmamma, eller bara dumdristig. Men vaken är hon, och glad...Skrattar och busar. Just nu sitter hon vid mina fötter och leker med en ½ liters cola flaska, och visar inte en tendens till trötthet.


Idag blir det slötakter. Pizza till middag.

Sedan ska vi skicka ner barnen till pappa en kortis, Och fara o handla. För en gångs skull utan ungar. Kommer väl kännas sådär ovanligt och naket, men det kanske också går undan, och blir bättre och mer igenomtänkt då.


Nu sitter R i telefonen med en viktig person.

Nyfiken att höra vad dom kommer fram till.


Måste kila!!



Av Sussie - 31 mars 2009 14:33



Hon har lekt, och vänt upp och ner på alla leklådor, och klättrat omkring som ett vilddjur, sedan vi kom hem. Nu har jag lagt henne och sova. Arg som ett bi är...eller rättare sagt VAR hon. Hon har blivit tyst däruppe, tog bara ett par minuter den här gången, tack o lov! Jag är lite av en allergiker. Allergisk mot barnskrik. Det är det värsta jag vet...Skriker barnen, säger ju instinkten att man ska gå till barnet, ta upp barnet osv.


Nå, nu sover hon...Pausade och sprang upp, Bäddade om henne och gav henne en puss.


När som helst dundrar killarna in. Robert, och Elias!

Jao..När man talar om trollen...Här kommer dom.

Nu ska vi se film!!!! :)


Hejhej!

Av Sussie - 31 mars 2009 13:04


Seså. Hemma igen.

Klippningen gick perfekt! Han är så duktig lillgossen.

Dagis lämningen likaså. Perfekt. Inga konstigheter, bara pusspuss och hejdå. Sedan stack jag iväg och solade. Riktigt härligt. Behaglig temperatur i solariet. Sedan mötte jag upp Sara utanför Thai, och avnjöt en supergod lunch och en massa uppdateringar. Avslutade med en kaffe på Redovisnings tjänst, och sedan till pappa för att hämta pigan.


Robert har under tiden sovit här hemma. Nu utvilad, och glad!

Ska iväg och hämta gossen, och rasta jycken snart. Full rulle.


Idag blir det städning här hemma. Skitkul Tisdags nöje!!


Ha en skön dag... Vi hörs!!


Av Sussie - 31 mars 2009 08:09


I natt har båda fram tänderna trängt igenom, och kommit fram.






Av Sussie - 31 mars 2009 07:51

Tisdag!!!


Jag och Ebba har vaknat klockan sju.

Jag har sovit kasst, hela natten. Har haft en snarkande björn, på min högra sida hela natten. Att en enda människa, kan låta så jävligt!


Gossen och R sover fortfarande. Älsklingen fick ledigt idag.

Har sagt att han ska ligga kvar, och vila upp sig riktigt ordentligt nu.

Om drygt en timme ska vi vara hos frissan. Nu ska gossens enorma kalufs väck. Äntligen säger jag. Äntligen säger nog Elias också. Häromdan stod han och drog i håret, och sa att han blir så svettig "under huvudet." Jag antar att han menade under håret.


Sedan bär det av, och iväg till dagis, därifrån till Gunilla salongen, och sedan vidare på lunch. Är redan hungrig!! Sedan har jag lovat morsan att ta ut Tubbe en sväng också. Dom är på resande fot idag.


Resten av dagen ser ut att gå i lugnets tecken.

Jag har massor att göra här hemma.


Ska fortsätta med morgonsysslorna här.






Av Sussie - 30 mars 2009 21:19


Ja, nej inte jag! Men Chris och Maria har!!!!!


Edward Furlong är världens bästa skådis, och me love him.

Fick en bild. Samt tillåtelsen att lägga ut den på bloggen.


Check this out!!!!!!!!!




*avundsjuk*


För alla er som inte vet vem Furlong är

kommer här ett litet uppvaknande.

Ingen har väl missat


Terminator 2

Brainscan

American Heart

Jurtjurkogården 2

eller

American History X.


Det är ju bara ett par exempel på filmer han varit med i.





 

 


 


Ovido - Quiz & Flashcards