Alla inlägg under september 2010

Av Sussie - 29 september 2010 17:45


Just nu är en sån period då det bara ramlar in nya grejer hela tiden.

Både på gott och ont. Häromdan fick jag ett litet gallstens "anfall" sent på kvällen, och spenderade halva natten på akuten. Sedan dess har jag haft ett otrevligt tryck i höjd med njurarna...Lite läskigt. Fick ett brev igår hemskickat där dom efter provtagning vill fortsätta med en ytterligare utredning, detta gäller ett cellprov som jag nyligt varit och gjort. Är en börda att inte veta. På Måndag då jag har ett annat ärende hos doktorn, ska jag begära svar.



Det är tur att jag har världens finaste familj....Utan dem hade jag troligen gått under efter senaste tidens alla motgångar. En stark person har jag alltid varit, men det går till en viss gräns, sedan tappar man modet.


Varför skriver jag detta i min blogg kan man säkert undra..

Jo, jag har inget att skämmas för. Livet är inte alltid perfekt.

Allt kan inte alltid gå på en rak, slät och säker väg framåt...ibland tappar man fästet, snubblar över hinder, trampar på taggar osv osv.


Trots att jag varit en riktig plåga att ha att göra med den sista tiden, finns det verkligen fina människor runt omkring mig, som ringer varje dag bara för att

höra att jag mår bra, som kommer ihåg mig även när dom själva har mer än

dom borde klara av. Tack ska ni ha! Det visar sig verkligen vilka som är värda att kallas vänner, och vilka som man aldrig någonsin kommer att ha någon som helst glädje av att utveckla vänskapen med.


Till något lite roligare nu då...

Har påbörjat en ny tatuering. Jättefin. Ser fram emot att få fortsätta på den, och

att få se den i sin helhet. Skissen är helt underbar och det vi fått ihop hittills är

en bra början.


  


Kommer att slänga upp en bild när den är helt färdig!



Nu om en liten stund kommer barnens morfar på besök.

Sedan ska vi se IDOL, och därefter ska jag sticka iväg och prova en jacka,

som jag eventuellt kommer att köpa. Om den passar dvs.


Ber om ursäkt till alla som undrar varför det dröjer så mellan uppdateringarna.

Ska försöka bättra mig, men risken är dock stor att det kan dröja

tills nästa gång igen..


Ta hand om er.


//S

Av Sussie - 23 september 2010 13:08


Har verkligen helt glömt bort att uppdatera bloggen senaste tiden..

Har varit en period med mycket tråkigheter, så energin har gått åt till att försöka pussla ihop alla bitarna. Nu känner jag att det går åt rätt håll med allting, och det känns rätt okej.


Idag har vi varit en sväng nere på stan.  Hämtat ett paket, köpt örhängen, och köpt lite kläder åt barnen. Skit väder... Går bara omkring och väntar på snön.


Har eg inte så mycket att berätta... Många som undrar säkert hur vi hade det på våran resa, jag och Elias. Allt var verkligen toppen! Sju dagars fullständig avkoppling. Allt på Elias villkor, och det blev verkligen en succé. Det gör vi om!

Sitter faktiskt just för stunden och tittar efter resor....blir nog en vecka i Turkiet igen i juni. Min egen födelsedags present åt mig själv... Inte dumt!


Nu ska jag fortsätta busa med Liam, innan det är dags att hämta storasyster på dagis.


Hejsvejs.

Av Sussie - 5 september 2010 16:04





 


 


 


  



















Ovido - Quiz & Flashcards