Alla inlägg under oktober 2010

Av Sussie - 31 oktober 2010 10:10


Idag är det Söndag, och Robert kommer äntligen hem från Stockholm.

Han skulle ge sig ut på stan och se om han kunde hitta nåt roligt att köpa.

Har skickat honom att köpa Lancome parfymen åt mig. Älskar den!


Har varit en incident här i morse. Ebba fick tag på ett glas ute i köket, och sprang in i Elias, och slog till honom ovanför ögonbrynet med glaset. Han har en stor blå bula, och ett litet jack i mitten. Inget allvarligt, men det är lite olustigt.


Har färg i håret som jag ska gå ner och skölja ur nu. Sedan ska vi iväg på affären en sväng. Ska köpa hem bröd och sådant. Ska göra varma mackor ikväll, så Robert får lite att äta när han kommer hem. Han landar vid 9 tiden ikväll.


Har minst sagt varit fullt upp under dom här dagarna. Är ju ganska van att vara mycket ensam med barnen, men nu har det känts extra påtagligt. Har inte haft en stund för mig själv förrän efter 22 på kvällarna när storkillen gått och sova efter Ironman. Har trots det varit väldigt roligt, och mysigt!


Nu ner i duschen....Hejhej o ha en trevlig Söndag! :)

Av Sussie - 30 oktober 2010 10:34


....Jag hade rent av kunnat radera ut denna veckodag!

Nåja, fick en lyckad start på dagen. Sovmorgon till kvart över nio (9)!!

Hur ofta händer det? Det kanske är ett tecken.....Hah!


Har ju knappt hunnit mer än att vakna än...klätt ungarna som busar och leker här i vardagsrummet. Vi ska sticka iväg ut en sväng och köpa papper så vi kan slå in en present åt en söt liten tjej som ska ha kalas i morgon! :)


Senare i em ska vi försöka ta oss iväg och hälsa på kompisar.

Vi har ju inte varit utanför hemmet mer än bort till affären på jättelänge nu.



Nu är jag nästan helt klar med Elias julklappar. Har börjat lite smått med Ebbas. Har beställt ett nytt prinsess tält åt henne. I det hon har nu sticker tältpinnarna ut genom tält taket. ;) Blir nog inte så jättemycket klappar i år, ska lägga undan, och spara så mycket jag kan till resan i Februari. Det är inte billigt att resa. Själva resan är så gott som betald, men vi ska ju leva därnere, och sedan ta oss till och från sthlm, och bo en natt på hotell innan avresan. Så det drar iväg!


Nu ska även jag ta o dra på mig kläderna så att vi kommer iväg.

Igårkväll var jag smart och satt i kupé värmaren, så nu får vi gå ut i en varm bil.

Vi har haft så kallt som -11 grader inatt. Säkert ändå kallare nere i Gällivare, vi bor ju trots allt högst upp i MalmBEGERT!


Hej med er!!



Av Sussie - 29 oktober 2010 11:10


Barnen visste precis... det vet dom alltid!

Redan igår började Elias prata om Fredagsmys.

Idag fick jag en lång och härlig sovmorgon. Framåt halv 9 har vi vaknat och klivit upp. Det kallar jag sovmorgon, nu när Liam har haft sin period då han vaknat före sju varje morgon. Vi har duschat och klätt oss tidigt idag. Till och med ett fejs har jag hunnit slänga på. Hur vanligt är det nuförtiden? Hah!


Liam Ebba och Elias dom busar, leker, slåss, och gnäller omvartannat...

Det är inte så att man har några lugna dagar nulängre.... Det är verkligen full fart från morgon, till kväll. Brukar pricka in småisarnas vila ungefär samtidigt, så att jag och Elias hinner mysa lite extra. Räkna, lära oss klockan o såna saker... Han tycker det är riktigt roligt att lära sig nytt.  Han har lärt sig skriva flera olika namn, räkna till tjugofem, och kan lättare matte uppgifter. Roligt!


Pratat med Robert för en stund sedan....gud va jag saknar honom!   

Han verkar ha det bra därnere, och framförallt roligt. Det är han värd! :)


Nu ska vi ta och klä på oss, gå ut och skotta fram bilen som ligger under ett tjockt lager nysnö. MORR. Vintern är väl fin o sådär, men det finns inget värre än att sätta sig ute i en kall, översnöad bil... värst är det såklart när man har motorvärmare, men av ren slöhet inte tryckt i sladden igårkväll. Att man aldrig lär sig?


Barnen ska få köpa lite godis, och sedan måste det även inhandlas mat för helgen. Så nu drar vi iväg. Tjingeling!!



Av Sussie - 28 oktober 2010 15:04


Nu har det varit lite uppehåll här igen.....Ber om ursäkt för det.

Tack till alla hängivna läsare som fortsätter att hålla koll på om det uppdateras. Det är för er skull jag skriver! ;)


Imorse åkte Robert till Stockholm. Vaknade redan 05 och mådde rent illa av vetskapen om att han åkt, och att han kommer att vara borta ända till Söndag.

Jaja, vafan...nyttigt att ha egen tid osv osv.. visst är det så... Tycker bara att vi på den senaste tiden setts alldeles för lite, pga nattskift, spelningar, egna upptåg etc. Nåja, det tar vi igen!!


Idag fick jag hämta Elias lite tidigare från dagis. Han hade varit hängig hela förmiddagen, och känt sig sjuk. Väl hemma var allt som vanligt igen!


Har kommit helt galet mycket snö inatt. Fick en rolig överraskning nu när jag skulle hämta Ebba klockan två. Plogbilen hade varit på vår gata, och lagt upp årets plogvall i uppfarten till oss, och grannen brevid.... voi voi...

Fick dra fram stor spaden och sätta igång att skotta. Snäll som man är så tog jag naturligtvis bort även grannens plogvall.... Hemskt att komma hem efter en lång dag på jobbet, till en timmes skottande för att ta sig upp och in på gården.


Nu vilar pigan, och dom två små gossarna spelar tvspel och leker på golvet.

Blir en lugn dag idag... Pizza till middag och besök av pappa framåt kvällen.


Har skämt bort mig själv idag.

Köpt ett par nya örhängen, och en parfym. Fortsatte sedan med att beställa

nytt schampoo, balsam och hårspray. Det tyckte jag att jag förtjänade. Har inte köpt såna saker på evigheter, så det kommer lägligt då det mesta börjar att ta slut.


Nu ska jag ta och gå iväg och försöka få mitt lilla troll att somna. Han vill mest bara busa. :)


Ha en riktigt bra dag hörrni. Hejhej.

Av Sussie - 22 oktober 2010 22:14


Säkert bara hjärnspöken....men det ligger nåt i det...


Lite ledsen....

Av Sussie - 19 oktober 2010 21:28


Jahapp. När jag lämnade hemmet för ungefär 1½ timme sedan var det ett enda kaos. Ungarna trötta, och morfar var på besök. Elias och Ebba slogs i vanlig ordning, Liam var otålig, och grinig. Tog emot när jag lämnade Robert och pappa i kaoset med ungarna, men nu när jag kommer hem är det lugnt och tyst. Elias och Robban sitter framför PS3 och spelar, och strax ska R iväg på jobbet.


Har varit och fikat med Sofie och Anncha. Skönt att komma ut lite.

Hann ge Soffi inflyttnings presenten också. En jättefin tavla från Isaform. Hon såg ut att tycka om den, och blev jätteglad. Det värmde i hjärtat. Vad är bättre än att göra någon annan glad? :)


Blir tidigt i säng ikväll. Vet inte hur natten blir....Liam håller på att få fyra framtänder samtidigt. Idag kom det lite blod från tandköttet, där dom rackarna är påväg att tränga sig igenom.....ajsing.. Han har ont, stackarn!


Ska gå och pyssla om min stora gokille som snart ska hoppa i säng.

Imorgon är det dagis och allt som vanligt.


Godnatt med er!

Av Sussie - 19 oktober 2010 11:27


Haha, lustig rubrik jag vet...Men igår efterlyste jag energin som brukar infinna sig på Måndagar, då man har en hel vecka framför sig med (för det mesta) roliga saker. Igår kände jag att jag bara hade velat dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen....Konstigt. Men så i morse vaknade jag med en sådan energi boost. Vilken härlig start på dagen vi haft! :) Väckte Ebba vid halv nio, och gjorde henne klar för dagis. Åkte sedan hem, drog fram åkpåsen från förrådet och klädde på Liam som precis var påväg att somna.. Har sedan dess varit ute och promenerat och gjort av med lite av energin. I nästan två timmar gick vi. Vi stannade till ett par gånger och pratade med folk vi träffade efter vägen, men det var så otroligt skönt att bara vara UTE!!! Luften är helt underbar vid den här årstiden, precis innan snön kommer.


Nu ska vi snart väcka pappa Robert, som beställt väckning ovanligt tidigt idag. Redan klockan 12 vill han bli väckt. Inte mig emot. Jag behöver ta en dusch, och tvätta lite kläder.


Ska åka och hämta Elias i eftermiddag. Hade tänkt att göra det redan igår, men han blev kvar hos sin pappa.


Nu ska jag gå och mysa med min underbara lillkille. Han är glad, utvilad och busig här på golvet bakom mig. Sötnosen.


Ha de så gott, och tack för titten!

Av Sussie - 18 oktober 2010 09:06


Nu börjar jag faktiskt bli riktigt duktig på att uppdatera bloggen.

Försöker att göra det titt som tätt, då jag har släktingar och vänner runt om i hela landet som följer med i våran vardag via bloggen. Hej hej till er! :)


Imorse har vi varit uppe tidigt Liam och jag. Redan klockan sju. Var tungt att komma upp ur sängen. Tur att Liam alltid är så glad på mornarna.


Idag har jag betalat bort handpenningen på resan... Om 3½ månad åker vi! :)

Älskar verkligen att resa! Lägger i princip alla mina pengar på resesparande.

Vi har ju hunnit med några resor nu dom senaste åren, och fler hoppas jag att det blir. Kan inte finna något som går upp emot en veckas sol och fullkomlig avkoppling långt hemifrån.


Nu står Ebba här brevid, skor på och bus i blicken... "Ut mamma.. nu ut.."


  


Glömde ta bort blixten, så resultatet blev inte det bästa tyvärr, men här är hon den lilla solstrålen. :)


Ska gå och försöka få Liam i säng...Han är trött och otålig här i famnen.


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards