Alla inlägg under december 2009

Av Sussie - 31 december 2009 22:14


Helt galet vad fort åren har gått...

Det var ju alldeles nyss vi stod uppe på björnfällan och skålade in 2000.

Nu, tio år senare känner man sig knappt en dag äldre än man var då ;)


Ikväll har vi firat tillsammans, hela familjen. Pappa, min syster och Andrej har varit här. Vi har ätit gott, och skjutit bomber och raketer. Har varit en lyckad kväll. Just nu slutar matchen,Sverige-Finland. Sverige vann med 7-1.

Härliga tider!!


Är helt färdig...Inväntar tolvslaget och sedan är det godnatt!


Ta hand om er!


Av Sussie - 30 december 2009 15:52



En livslång förälskelse..

   

Av Sussie - 28 december 2009 14:40


Ja äntligen är det Måndag igen....Längtat efter vardag.

Jag å gossen har varit nere på stan. Fikat med Sofie, och Julie.

Sedan har vi rantat omkring på rean på stan, varit en sväng på lekia och

sedan passade vi på att ladda upp med fyrverkerier till nyårsafton! :)

Kikade lite på spel till gossens ds, som han kommer att få i födelsedags present.


I morgon jobbar jag igen...Tisdag och Onsdag...förmiddag.

Mina två sista dagar på Rallaren. Gud vad jag kommer att sakna stället.

Alla goa människor som bor där, och en stor del av personalen.


Nåja, är sedan ledig till och med den 7 Januari. Ska bli tokskönt att jobba bara 75. Hoppas få mer tid att göra roliga saker.


Nu ska jag försöka få liv i min man o dotter, som sovit i över tre timmar!


Ha de så gott ... hejhej!


Av Sussie - 27 december 2009 17:30


Ja just precis... Jag och Malin hade ju tänkt ta oss en tripp dit.

Men fick idag ändrade besked.. Grejerna jag ska ha kommer inte att

dyka upp på lagret förrän tidigast vecka 2. *morrar* Första beskedet var 27/12 dvs idag, dagen därpå mailar dom mig igen och meddelar att det ändrats och att grejerna med all säkerhet kommer att finnas den 28e, dvs i morgon. Idag får jag veta att dom tyvärr inte kommer att finnas i butik förrän omkring den 11 januari.

Just lyckat...tack som fan för att ni meddelar det dagarna innan liksom! Tur att vi inte hann åka iväg iallafall. Vad snopet att köpa sextio mil, för att upptäcka att dom inte finns!!! NÅJA... Tur att jag inte flippar ur för mindre... lite besviken och en smula ledsen är jag förstås, men tröstar mig med att jag vet att dom kommer. Nångång! :) Jag behöver väl knappast berätta att jag sitter och kollar lagerstatus tio,femton gånger om dagen å att jag inte kommer att vara sen med att kasta mig i bilen och gladerligen köra dit, när jag vet att dom finns! :)


Har precis sköljt ur färg från håret... tyckte att det började se en smula slitet ut, och att fästena blekts och syntes överallt... Det är nu åtgärdat. Nu ser det som nytt ut igen. Jag trivs som fan med håret. Kommer nog inte att göra mig av med det förrän det ser riktigt risigt ut...Och då kommer jag omedelbart sätta nytt! :)


Robert jobbar natt. Sista natten nu. Skönt. Han har varit borta åtta nätter efter den här. Det känns som att det får räcka.

Nåja, efter denna julhelg så har han ju gjort några kronor...


Får se vad vi hittar på att göra nu resten av kvällen.

Elias säger att han vill åka till morfar en stund.

Kanske tar jag tösen med och sticker iväg en sväng på coop.

Skulle behöva inhandla något gott, får ju finbesök i kväll :)


Nu ropar sonen efter mig....


so long!!

Av Sussie - 26 december 2009 12:56


Ja, julen är förbi och det har verkligen varit toppen! :)


Av Sussie - 24 december 2009 09:18


Önskar alla som trillar in och läser min blogg, en riktigt riktigt god jul.


Av Sussie - 22 december 2009 08:20


Det går med raser fart dom här sista dagarna inför julafton..

Idag måste jag sticka iväg en snabb sväng ner på lekia när jag lämnat av barnen

på dagis. Jag har en endaste julklapp kvar, och den kommer jag att bli klar med idag.


Ska passa på att sola, och få undan lite härhemma.

Måste även åka och handla med Robban, innan jag börjar jobba.

Full fart nu fram till jul med andra ord.. Måste hinna baka bullar under morgondagen, dessutom! Känns som att man alltid lämnar allt till sista sekund.

I år måse jag dock skryta med mig själv, varit färdig med nästan alla klappar redan en månad före julafton. Lite smågrejjer har sedan lagts på...och inslagningen är klar. Det är den som brukar uppta hela den sista kvällen innan jul.


Näe, nu måste jag väcka gossen... Klockan tickar...


Ha en skön dag!!

Av Sussie - 20 december 2009 22:42


Fyra dagar till tomten kommer! :)


Känns hur mysigt som helst. Känns som att jag är helt färdig och

att julen kommer att bli perfekt detta år.


Robban jobbar, så det är ensamt härhemma.

Har några klappar att slå in. Ska passa på att göra det nu ikväll.


Njae...nu tappade jag blogglusten igen... typiskt..

Återkommer en annan dag....hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards