Alla inlägg under juli 2009

Av Sussie - 31 juli 2009 21:28


Ja, ta mig tusan vad vi är duktiga.

Ett dream team i mångt och mycket.


Av Sussie - 31 juli 2009 18:50


Nog är det bra typiskt ändå. Här har det nu varit ett riktigt kanonväder hela dan. Inte direkt sådär att man längtat efter att ta ett dopp, eller velat ligga ute på gräsmattan iklädd bikini, men ändå rätt okej. Och nu...Nu när vi precis börjat måla, och avklarat första sidan av grunden, då börjar det ju att regna förstås. *svär på byfinska*


Nåja, vi får ta paus, gå in & börja pyssla lite härinne. Här ska ju dörrar och element målas, mitt jobb! :) Längtar tills jag får gå lös med penseln, det är ett av det roligaste som jag vet. Att måla! Borde valt en annan väg på gymnasiet. Hade ju just planer på att söka till bygg, med inrikning måleri. Men, det sket sig. Istället kom jag ju in på mitt första hands val Estet, Bild och formgivning. Det sket sig de med, då jag råkade träffa kärleken hemma, och det slutade iaf med Omvårdnad, som är dom tre åren i mitt liv som jag lika gärna hade kunnat sudda ut.....Det var bortkastat o helt fel.


Nog om det.... Nu blev det vad det blev. Är aldrig för sent att ändra inriktning, det har jag ju sett massa exempel på.


Måste förresten få berätta en rätt rolig grej. Idag provade jag ett par gamla lee jeans. Har inte kunnat ha dem på två år. Och för två år sen satt dem äckligt tight, och idag....Idag sitter dom perfekt!!! Det går framåt.


Har fortfarande galet många kilo kvar innan jag är i mål. Tio kilo är det kvar. Hur lång tid det kommer att ta att nå dit, det kan bara framtiden utvisa....Jag är sjukt envis när jag har bestämt mig, så det är bara frågan om när jag är där.


Jag siktar på att vara där om ett par månader iaf. Jag tänker inte låta dumma frestelser ta över handen, och jag tänker absolut sätta i system att alltid träna flera dagar i veckan, för det ger framsteg både med vikten, och den totala hälsan. Jag mår fruktansvärt mycket bättre nu. Alla onödiga coca cola flaskor och allt fikabröd är ett minne blott. Jag kommer aldrig mer att bli lika onyttig som jag har varit. Det är ett löfte!!


Nu medan jag suttit här och klottrat, så har det slutat regna och Robert är i full gång med måleriet igen. Härliga tider. Jag tror vi blir klara med grunden idag. Kvällen är som sagt upplagd för fortsatt målande. Inomhus. Kliar i fingrarna. Först ska jag försöka hitta något lugn här hemma.


Barnen är vilda, samt trötta.

Det är snart läggdags för damen, och filmdags för gossen.


Ha de så fint.. Och hör gärna av er med en kommentar. *skäller lite på mina läsare som varit dåliga på att kommentera senaste tiden*

Om så bara ett litet hej, är ju alltid trevligare än ingenting alls :)


Over and out.


psst, bilder dyker upp ev ikväll.



Av Sussie - 31 juli 2009 14:57


Mmm. Det var himla trevlans att träffa Sanko. Hon såg ut att må toppen, det värmer i själen att se.

Ungarna fick lubba omkring och busa i lägenheten och jag fick min kopp med kaffe, gott.


Fick tips om en sida på aftonbladet, viktklubb heter den.

Om man inte har jätte bråttom att gå ner i vikt, så är den nog perfekt. Där får man äta hela 1500 kcal om dagen, o det är ju MASSOR!!!


Vi bestämde att ikväll ska fröken komma och möta upp mig efter sikträskvägen. Ikväll ska det lång promeneras minsann. Är drygt 9 kilometer från golfbanan, till deras infart. Sanko skulle möta upp mig med cykel, så det blir nog väldans trevligt ändå.


Har som sagt kommit hem för en kort stund sedan, försökt få Ebbsen att somna. Det går sämre med det. Hon hann somna och sova ca 5 minuter i bilen på hemvägen, det resulterade i att hon nu inte är ett dugg sugen att sova.


Jaja, vad göra? Hon får vara uppe..Kan ju inte tvinga henne.


Ska börja med maten snart. Vet dock inte VAD jag ska tillaga.

Blir nog bara korv med makaroner eller nåt. Glömde ta fram köttfärsen igår.


I eftermiddag ska jag måla. Blev inget av det igår, då Robert inte "hann" åka förbi Öströms och hämta färgen. Idag har han varit och gjort det..


Ska kila, må så gott. Kram till er.




Av Sussie - 31 juli 2009 10:58


Jag o knoddarna har vaknat för en timme sedan, och ska nu alldeles strax bege oss. Vi ska kasta oss ut i bilen, och åka bort till Sanna och hälsa på en stund. Skojsigt. Det var galet länge sen vi hängde.


Jag har återigen varit inne i en sån osocial period.. Robert tror att jag har någon störning ;) Det har jag säkert också. Ibland kan jag vara så glad i sällskap, medan jag i andra perioder bara hatar folk. Vill helst hålla dem på så långt avstånd som möjligt. Bara just för att få vila huvvet.

Händer otroligt mycket i mitt liv hela tiden. Ja, det gör det väl för alla som har barn antar jag. Den som tror att man sitter hemma och aldrig gör något, bara för att man inte går ut på krogen osv, dom har så fel. Jag kan klart säga att jag inte saknar kroglivet för en sekund. Jag har nog med high chaparall på hemma plan ;) Med två ungar o en fantastiskt rolig man.


Huh? Ser tillbaka o fattar inte att jag skrev de där.... Men vafan, nu får det stå, orkar inte radera och redigera. Ni som känner mig vet ju att jag är lite störd ;)


Nu ska jag kasta mig i duschen, efter Ebba fått sin välling.

Sedan ska vi åka.


Ha en skön dag!





Av Sussie - 31 juli 2009 01:10


3 veckor och 3 dagar till Ebbas ettårsdag! :)


3 veckor och 5 dagar till avresa. TJIHOOOOO!!


Med detta slänger jag in handduken och säger godnatt.


Av Sussie - 30 juli 2009 22:50


Efter senaste inlägget gick vi ut, ungarna och jag. Vi har varit på sightseeing på kvarteret. Tittat på hundar, cyklat, klättrat i skogen och bara promenerat efter vägen. Glömde kameran inne, tyvärr. Fanns många tillfällen jag skulle velat fånga på bild, men bättre lycka nästa gång.


Vi kom in strax efter nio, har haft lite kvällsmys, fikat, tvättat oss och klippt tår och finger naglar på samtliga barn. Avslutade och la dem vid tio snåret. Därefter har jag skurat alla golv, och plockat undan.

Nu ska jag slänga på en maskin med tvätt, och sedan bege mig ut.


Blir skönt med en liten promenad, hörde inget av Malin (gissar att hon somnade eller nåt) så det blev inget sällskap ikväll :(


Måste förresten återigen tipsa alla läsare om www.ninjaphoto.se

Nu nya bilder på min favvotjej. Goooosh, du är som en blomma. Nej förlåt, du är en blomma. Och en vän av högsta rang.



Godnatt med er gott folk.



Av Sussie - 30 juli 2009 19:44


Huga...Jag är tröttelitrött. Klaga lagom tänker ni... Men sablar det tar på krafterna att ha om hand två små människoliv som kräver ständig uppvaktning och underhåll. Det har dessutom varit sjukt varmt idag.. Luften har stått stilla kan man tro. Har dessutom varit med om ett par mindre roliga incidenter under dagen. Först drar Ebba ett överfullt glas vatten över mig vid köksbordet, så det blev till att torka & sedan skura. Sedan vänder jag ryggen bort tio sekunder, o går ut i köket då jag precis varit och överlämnat ett glas vatten åt Elias i vardagsrummet. Hinner bara tillbaka till köket, o sedan hör jag hur glaset går i golvet och förvandlas till en miljon små skärvor, som ligger utspritt över precis hela vardagsrums golvet. Ebba är kvar i vardagsrummet, och paniken är ett faktum....Rusar in och finner min förtjusande dotter promenerandes mitt i glasskärvorna, BARFOTA!!!! Hon märker ingenting, och klarar ifrån att trampa på något, trodde jag.


Panik in på toaletten, för att skölja fötterna som småblöder lite...

Pillrar och känner sedan att allt är borta, och det är det... Tvätta ett par gånger till för säkerhets skull, och sedan stor städ av vardagsrums golvet. Pjuh!!! Lovar att jag hann dränka min tshirt med svett under proceduren.


Elias han sitter o småflinar från soffan när jag drar fram med dammsugaren, och då brann mina säkringar. Ungen har mage att sitta och flina och hånle mot mig när jag han lämnat glaset framme, trots att jag sa till flera gånger att han skulle dricka upp, och sedan ta bort glaset från bordet för att Ebba inte skulle ta den..... Gaah! Jaja, jag lugnade mig ganska snabbt. Men jag med mitt temprament hinner inte alltid med o hejda mig när det blir jobbiga situationer.



Robert o grannen klipper gräsmattan på gården. Våran klippare gav upp och gick i dvala, så grannen kom över med sin mackapär. Bättre lycka nu?


Varit o hämtat hem gossen, som varit hos tvillingarna. Han ser trött ut, och har varit visst lite bråkig därborta berättade en av pojkarna.


Nu ska snart pigan i säng, gossen äta kvällsfika & sedan ska jag sticka iväg.

Linda kunde inte haka på ikväll. Fick sms av Malin som frågade om jag var sugen att hänka med på en joggingtur ikväll. KUL! Frågan är väl bara om jag hänger med i hennes tempo. Hon är en gammal fotbolls spelare som har en betydligt lättare hydda än mig ;)


Nåväl, får se vad de blir av kvällen.

Vilket rörigt inlägg detta blev.... Totalt oigenomtänkt...


Ha de gott, vi höres!!





Av Sussie - 30 juli 2009 16:40


Nu är ju allt som skulle göras, gjort och nu går jag mest bara omkring och väntar att R ska komma hem från jobbet, så att vi kommer igång med resterande. Dvs gräsklipp, och målningen av grunden. Ska sedan ikväll, eller i natt nångång (Ja, det är ju då jag är vaken & outtröttlig) måla in och utsidan på toalett dörrarna i vitt. Ja, ett varv till. Dom var vita från första början också, men behöver snyggas till. Sedan ska jag även måla elementen (som överhuvudtaget aldrig är igång) som är i vardagsrummet. Dom är grå, och ska nu bli vita, så de matchar väggarna lite bättre. Hmm. Därför hoppas jag att R får sluta snart, så han hinner åka på Öströms o ta med sig elementfärg hem. Vore ju lite halvtaskigt att måla med vanlig, vilket hade gått när dom aldrig används, men den dagen då de ev kanske måste användas, så är det ju inte att rekommendera att ha vanlig färg på element ;) De blir pellejöns av det.


Fan, uttråkad är väl vad man kan kalla mig. Massa bloggande idag.

Ingen tidsbrist direkt.. Ska klä på ungarna, och gå ut en stund på gården. Plocka upp allt (alla leksaker) som ligger utspritt över hela gräsmattan, för att underlätta min makes framfart med gräsklipparn senare...


Tipsa gärna mig om bra, nya filmer.... Är en filmslukar period nu nämligen!


Bye.

Ovido - Quiz & Flashcards