Alla inlägg under mars 2011

Av Sussie - 27 mars 2011 12:50


Det finns faktiskt de som är intresserade av att läsa om vårt inte allt för spännande vardagsliv ;-) Varsågoda, det är ju därför jag bloggar...för att den som vill ska få den lilla insyn som jag via bloggen ger tillgång till.


Idag har vi inte hunnit med särskilt mycket. Varit en sväng och handlat på coop.

Elias och Ebba ville att vi skulle äta på Frasses, så nu när vi mellanlandat lite hemma så ska vi strax åka tillbaka och slänga i oss lite mat.


Eftermiddagen ser ut att fortsätta i lugnets tecken. Har inget särskilt planerat, och det är ganska skönt faktiskt. Kommande vecka är fullspäckad. Det är promenader, simskola, dagis, kalas, läkarbesök, etc etc...


Nåja, ska slänga mig i duschen lite snabbt så att vi kommer iväg.

Tack för titten.

Av Sussie - 26 mars 2011 16:56


Har verkligen varit en perfekt dag idag.

Jag och barnen tog en runda på stan på förmiddagen. Gjorde några bra fynd på Lindex, och gick en sväng förbi Kicks. Jag är jäkligt nöjd.

Sedan stack vi på coop och inhandlade godsaker till kvällen, efter barnens önskemål.


När vi kom hem var det dags att gå och vila en stund. Liam fick sin välling och somnade direkt, Ebba och Elias satt och tittade film en stund och sedan hade jag en sovande tjej på min mage. Hur mysigt som helst. Jag tror att jag slumrade till själv en liten stund.


Nu har vi ätit, och skjutsat hem Sara. Ska gå ner och ta en dusch och sedan se vad jag har för filmer på datorn. Robert brukar dra ner det senaste, så det finns säkert något vi inte sett. Vi ska ha lite filmkväll hos Sandra ikväll. Trevligt!


Nu måste jag rusa, har huset fullt av ungar, varav ungefär hälften är mina egna, och dom andra tillhör grannskapet.

Tjao.



Av Sussie - 26 mars 2011 09:08


Lilla Ebba, 11 månader.

Idag är Liam i samma ålder.


 

Av Sussie - 26 mars 2011 08:48


Nu har det blivit ett sånt där uppehåll från bloggandet igen.

Har helt enkelt inte haft tid. Har knappt haft tid att sitta vid en dator den senaste veckan. Det är fullt upp med tre små barn som upptar den mesta tiden på dygnet.

Jag klagar absolut inte, det är ju såklart det roligaste jag vet. (bäst man tillägger det när det alltid finns de som analyserar allt vad man skriver, eller inte skriver.)


Elias har varit här hela veckan, och fortsätter så vara framöver också.

Vi har varit på kulleisen och åkt skridskor nästan varenda dag, och nu har han kommit med på simskolan också, så från och med nästa vecka blir det mycket badhus häng.


Igår var jag hos frissan med grabbarna. Elias har vanan inne, men för Liam var det premiär klippningen. Det gick bättre än väntat, och han blev jättefin.


 


Nu ska vi slänga i oss frukost, ta en dusch och sedan åka ner på stan och gå

i lite affärer. Var in en sväng på Lindex igår med dom två äldsta, men vi orkade inte trängas bland folkmassorna så vi plockade ihop det vi skulle ha snabbt, och glömde hälften, så idag gör vi ett nytt försök.



Ha en skön dag.

Av Sussie - 21 mars 2011 14:58


Idag råkade jag trilla över en sån där riktigt mysig blogg som verkligen inspirerade mig.

Eller snarare fick mig att stanna till, tänka och känna efter. Bloggen jag ramlade över tillhör en tjej här i lilla Gällivare. Ingen jag känner eller så, dock någon som jag emellanåt brukar stöta på nere på stan. En sockersöt tjej, med ett smittsamt leende. En sån där som man helt enkelt får en bra känsla utav ....utan att man eg vet något om personen.


Hur som helst, efter att ha skummat igenom några av de senaste inläggen så visar det sig ju förstås att tjejen inte bara ser väldigt positiv ut, utan även verkar vara det.


Det handlar ju ofta om vad man har för inställning till saker. I mitt fall har det väl varit enkelt att bara dra sig undan, och tycka synd om mig själv. Ja, det finns väl såklart de som har det jobbigare än jag har det, och den sista tiden har det verkligen bara blivit bättre. Nu skall jag citera det som idag fick mig att stanna upp och tänka till lite.

"Det gäller att se positivt på situationen, oavsett vilken situation man befinner sig i."


Just precis så är det.... Och om man bara försöker att bortse från att det är jobbigt för stunden. När man når botten, då kan det ju inte gå åt något annat håll än uppåt!

Dom negativa tankarna kan kyssa mig i arslet när dom ändå lämnas bakom mig.


Hörni, nu ska jag gå och tokmysa med mina tre diamater.

Ska åka bort till Kulleisen med Elias.


Må gott och ta hand om er.

Av Sussie - 20 mars 2011 08:14


Igår var vi en sväng på marknanden. Dom mest nödvändiga inköpen gjordes i vanlig ordning, men det bästa med marknaden är nog ändå att man träffar på mycket folk.

Räcker med en sväng på marknanden. Tycker det blir sämre för varje år.


Var nu ett par dagar sedan jag bloggade senast.

Har helt tappat bloggsuget, och läser knappt heller några bloggar.

Det är iofs sällan jag skummar igenom alla bloggar jag brukar läsa.

En gång i månaden kanske ;)


Imorgon börjar en ny vecka. Har lyckats planera in saker varenda dag.

Gillar att ha saker att se fram emot, och därför kan man väl säga att jag är lite av en planeringsmänniska. 


Nu idag är det riktigt goväder ute. Ska klä på barnen och bege oss ut på gården i solen och leka lite. I eftermiddag ska jag och Elias på kalas. Han blir kvar här hos mig några veckor framöver nu. Det känns riktigt bra! Är han här, då har jag full kontroll och vet att han har det bra.


Nu vidare, återkommer en annan gång när bloggsuget faller på.  

Av Sussie - 14 mars 2011 11:57


Äsch, skrev ett långt inlägg men raderade det igen.

Återkommer en annan gång.....


Av Sussie - 13 mars 2011 15:53


Längesen jag tyckt såhär mycket om en helt vanlig Söndag.

Idag har vi haft go väder hela dagen. Nollgradigt och strålande sol.

Tror bestämt att mitt ansikte blivit berikat med ytterligare några fräknar idag. :)


Varit ute på promenad med barnen. Gjorde ett litet fika-stopp hos pappa/morfar, och gick sedan vidare. Gossen somnade på hemvägen, och har sovit en stund härute på gården. Nu är han vaken, och nu ska vi snart sätta igång med lite middags bestyr. Får se vad vi hittar på under eftermiddagen/kvällen.


  

Ovido - Quiz & Flashcards