Alla inlägg under mars 2010

Av Sussie - 22 mars 2010 17:21


Skönt med vardag igen! :)

Helgen har varit full fart. Lördagen spenderade vi på marknaden, gossen och jag.

Träffade massa goisar, och fick handlat både det ena och det andra...

mest skräp som vanligt.


Söndagen var vi på barnkalas uppe på Björnfällan. Riktigt lyckat! :)


Idag har jag jobbat förmiddag å barnen har varit på dagis. Åkte och hämtade

dem och har sedan dess bara varit hemma och myst. Pigan hade sovit

bra, och länge så hon är på ett strålande humör.

Svägerskan kom nyss förbi med bullar. Kunde naturligtvis inte motstå att smaka.

Jättegoda! Det är svärmor som bakat.


Om en stund ska vi ringa å beställa pizza. Robert har slutat tidigt idag, så

hela högen är hemma. Sett fram emot det länge!


Har inte så mycket att berätta den här gången. Skrev ett långt inlägg igår

som bara försvann ut i cyberrymden, utan att publiceras... Mystiko!!


Hörs mer en annan dag... hejsvejs!

Av Sussie - 16 mars 2010 15:23


Det är nu det händer....Det känns som att energin kommit åter!

Och som vanligt hade spåkulan på Facebook också känt av det ;)


Idag har Elias varit på dagis 9-14 och under tiden har vi myst på härhemma, jag och lillgumman. Vi har hunnit vara nere på stan och fikat med Sanna innan vi skjutsade henne på jobbet. Trevligt att ses!   


Nu inväntar vi pappa Robert som kommer hem från förmiddags skiftet.

Han ska jobba natt på detta, så det blir en lugn dag! Tapetserar killen har varit här i morse, och nu är det inte långt kvar. Nu är rummet spacklat och klart. Nu ska det bara tapetseras, vilket kommer att ske någongång i veckan. Härligt sedan att få flytta ner.


Elias han ligger och kikar barnteve i soffan....

Är lugnt å tyst när lillasyster sover.


Jag ska passa på att sticka iväg och sola när jag får "avlösning" och vi ätit middag. Sedan ska jag åka förbi Coop å hämta mer färg... Har lite målar projekt.


Imorgon jobbar jag. Eftermiddag. Likaså Torsdag och sedan kort förmiddag på

Fredag. Ledig helgen å ska naturligtvis gå ett varv på marknaden! :)

Lite marknadsgodis och sockar det kan man inte klara sig utan! För att inte

tala om munkarna å vildhasses utomordentligt roliga showande. För han

lever väl än gubben? Det får vi hoppas, så vi får oss ett gott skratt! :)


Nu ska jag gå å pyssla med lite annat....tack o hej!

Av Sussie - 15 mars 2010 11:09


Skönt med vardag igen... Fick stanna hemma söndagen från jobbet å vila upp mig lite. Kände att det blev för mycket under fredagen å lördagen. Hade ont i magen och fick inte många timmars sömn natten mot Söndag. Så kan de gå! Och jag ska inte ställa så höga krav på mig själv nu längre, är bra att jag klarar att jobba överhuvudtaget. Hade kunnat vara hemma med gott samvete nu såhär en månad före beräknat. Vägrar dock...då jag är ett hopplöst fall.


Idag har vi klivit upp galet tidigt. Redan 06 när Roberts klocka ringde, ville Ebba stiga upp. Om en stund är det dags för hennes vila, och därefter ska vi sticka ner på stan en sväng. Elias ska få välja lite nya tröjor å sedan ska vi passa på att ta en fika nere på stan.


I eftermiddag ska jag sätta igång med målning härhemma..

Blir några dörrar, och dörrlister som skall målas på ännu ett varv.


Tapetseraren skall komma också... Göra färdigt rummet därnere.

Det tog en jädrans tid detta... Håller på att få spunk! Det värsta jag vet, (å ja det känner ju alla som känner mig till) det är att vänta på saker.


Har myror i ändan, men som spåkulan på facebook säger (fniss) så är det helt enkelt så att jag inte orkar ta tag i allt. Projekten är många.


Nu ska jag vidare... tjao!


Av Sussie - 12 mars 2010 09:22


Är ett par dagar sedan sist... har helt glömt bort att bloggen existerade!

Det är verkligen full fart hela dagarna, och det är knappt att man hinner sätta sig.


Idag Fredag. Ska åka ner på Lindex och köpa lite dagiskläder åt barnen. Har hittat fina vårjackor och vindbyxor. Ska även se om jag hittar något annat fint åt dem.


Börjar klockan ett idag, och jobbar till nio ikväll. Hela helgen kommer att spenderas på jobbet. Inte jättekul, nää! Men det är näst sista helgen innan jag går på långledigt. Eller jag ska väl inte säga så..känner jag mig själv rätt så kommer jag att gå direkt från svedjan ner på förlossningen i slutet på April.

Känner inget som helst behov av att gå på ledighet ännu!!


Fick min Iphone igår. Hur roligt som helst... trodde den skulle vara mer avancerad, men lärde mig den på ett kick! Nu ska jag bara få igång allt ordentligt, så att jag snart kan använda den som om jag inte gjort annat.


Ska gå ner å ta en dusch med ungarna nu innan det är dags att åka på dagis!


Ha de så gott!


Av Sussie - 7 mars 2010 10:56


Denna Söndag går i städningens tecken... Har börjat med att tömma några skåp.

Våra lådor och skåp är förvaring för alla våra "bra att ha grejjer" och mycket ligger där å tar plats å kommer nu att sorteras och kastas bort.

Måste åka på Ikea och inhandla förvarings grejer. Det är rena kaoset härhemma!


Barnen leker å spelar DS. Har inte kommit oss iväg ännu. Det är snart dags för lunch å sedan ska lilla pigan gå å vila. Inte en dag till utan sömn... med facit i hand, så är det inte coolt att ha en dödstrött donna klockan fem på eftermiddan.


Vi hoppas på lite besök här framåt eftermiddan. Och framåt kvällen när R kommit

hem, ska vi sticka iväg och besöka lilla familjen uppe i Malmberget.

Blir trevligt med lite fika och surr... Och så spännande att se hur det går i nya

lyan. Dom hade verkligen fått jättefint!


Känner att jag inte har något som helst att berätta...

Får återkomma en annan dag. Hejsvejs!!


Av Sussie - 6 mars 2010 11:16


Skönt med helg... Men är absolut allt annat än pigg å utvilad.

Mina barn (min dotter) väckte mig halv sju i morse, och tyckte att det var dags att gå upp. FAN!!!! Som om det inte hade räckt med dom två dagarna innan, då vi gått upp klockan fem. Jaja, var bara att stiga upp...


Har ingen som helst motivation.... Hade sett fram emot att gå å se Sanna och

gänget på Björnis ikväll. Men det sket sig! Robert hamnade på dubbelpass ute i Aitik istället. Det är svårt att kirra barnpassning när alla ska dit för å se på dom!


Ska ta å klä på barnen nu å sticka ut en sväng...

Är ju Lördag så de ska inhandlas lördags godis å sånt.

Sedan ska vi ta en liten sväng med bobben...


Robert har köpt en Iphone åt mig.

Får den till veckan nångång... spännande!

Någon som har erfarenheter av dessa? Berätta gärna!!


  


Nu ska vi åka... Hejhej!!

Av Sussie - 3 mars 2010 13:09


Den missar ni väl inte?????

Av Sussie - 3 mars 2010 12:56


Det slog mig just att...fan... Jag känner mig inte ett dugg gravid. Och det är bara sex veckor kvar, så är det liksom över?? Hur kommer det sig? Nu är det ju inte alls så att jag inte alls märker, eller känner av att jag är gravid, för det gör jag ju varenda dag...Men vissa tider o stunder på dagen åker magen ihop och jag känner liksom knappt av att det finns en mage där....och precis då passar även grabben på att dra några timmars sömn, så man inte märker av honom på något sätt heller! Lite scary är det iallafall... Kommer väl bli en chock när förlossningen sätter igång. Man har nog inte ens fattat att det är på riktigt ännu!!


Jag å barnen har en ledig dag..  Vi har tjorvat å småbråkat hela morgonen..

Varit ute en liten kort stund...det blåser, så det är inte ett dugg skönt ute!

Snart lyser vårsolen å värmer oss om kinderna....Det är dit vi längtar nu.


Ska åka ner en sväng på stan...Åka förbi lekia å köpa lite grejer åt bebisen.

Saknas en säng mobil, någon mysfilt och kanske någon vagnleksak eller så..

Är ju så roligt att köpa! :) Har faktiskt inte alls sparat såna småsaker efter mina två tidigare barn. Dom har lekts sönder, eller försvunnit med åren. Däremot finns ju alla såna saker som bilstolar, skötbord etc kvar...å kommer att användas!


Sedan måste jag förbi på jobbet, glömde mitt H&M paket där igår...Typiskt!

Inte ens under ledigheten får man slippa d där stället ;) Hade väl iofs kunnat vänta med att hämta det i morgon då jag ändå jobbar, men vill ju visa kläderna för Robban å sedan blir det kanske badhuset idag med lilleman å dom nya badbyxorna ligger ju förstås i paketet....


aja...ska kila... ha de gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards