Alla inlägg under juni 2010

Av Sussie - 19 juni 2010 17:35


Ja.. Lördag är favorit dagen för mig. Dock så e det lite trist nu då Robert jobbar helgen. Han åker strax iväg på nattskift.


Liam ligger och sover, och Ebba äter varmkorv till middan. Vi blev lite slöa idag. Lördag brukar annars vara en sån typisk grilla dag eller hämtmats dag. Men inte idag. Nepp, idag blev det varmkorv hur trist de än kan tyckas!


Har varit ute en sväng med Liam på fm.. Var och hämtade ett paket, handlade lite lördagsgott på Dollarstore och tog ett varv på stan. Många fina bilar såg vi såklart. Ikväll är ju den årliga raggarkvällen.. Den jag aldrig brukar missa!!


Lider med alla stackare som ska på Midnightsun meet ikväll. För regnet förstås. Samtidigt som vädret suger o allt känns relativt trist kring just det... så är jag en smula avundsjuk. Jag tror att alla som känner mig har hört mig säga "...Men på midnightsun meet, dåååå ska jag följa med ut." Synd att jag inte kan, då R jobbar nattskift. Men samtidigt så blir det mysigt att bara vara hemma och mysa med ungarna. Nästa år kanske ;)


Nåja. Ska gå och mysa med kickan... Hon har precis ätit färdigt.

Vi ska ta fram liten ostbollar o festis på en stund. Hennes favorit!


Må så gott...



Av Sussie - 18 juni 2010 09:58


Idag är det Fredag. Nu börjar lång helgen i morgon.

Det innebär att jag blir väldigt mycket ensam härhemma, och håller ställningarna!

Det brukar gå jättebra o sådär...Men sista kvällarna har lilleman börjat tjorva enormt mycket. Han somnar till en sväng vid sex tiden...Brukar i regel antingen lägga honom nere i sängen, eller i vagnen häruppe. Han somnar in, och verkar sova hur djupt som helst, men så efter bara en tio femton minuter så vaknar han igen och är helt omöjlig att sedan få att somna igen... Och då är han förstås övertrött och håller på fram till efter elva på kvällen. Helt omöjlig! ledsen, verkar ha ont, och det är stört omöjligt att för en stund lägga ifrån sig honom...


Nåja...Hur trött i huvudet man än blir, så är det så mysigt.

Jag har verkligen haft tur som kunnat få tre friska, fantastiska barn!

Griniga, o gnälliga det har dom alla varit, så jag har vanan inne så att säga ;-)


Liam sover fortfarande.. Hör honom röra på sig och göra ifrån sig något ljud ibland. Som han tjorvat igår så har han en del sovtimmar att ta igen.   


Så fort han vaknar ska vi ta och bege oss ut en stund..

Ska åka och hämta ett paket, och sedan åka ner på lindex och köpa lite sommarkläder åt barnen. 19 dagar kvar till avresan nu....Nedräkningen har börjat!


I veckan får vi en badtunna på gården. Ungarna kommer att bada hur mycket som helst. Nästa helg är det midsommar. Har redan nu börjat fundera lite kring menyn. Ska grilla en massa godsaker. Ska pimpa upp tillbehören en aning.. Behöver bara lite tips. Ska se efter lite roliga, annorlunda recept. Och för att inte tala om EFTERRÄTTEN!!! Det är alltid den som är midsommar aftonens höjdpunkt! Nu ska det bli fruktigt, chockladigt och gräddigt värre! Mumma!!


Nåja. Nu hör jag lilleman i babyvakten.

Ha de så gott. Och tack för titten! :)


Av Sussie - 17 juni 2010 14:38


Jajamänsan, nu bara tjugo dagar kvar tills vi åker! :) Ska bli helt underbart med sol, saltvatten o riktig värme. *längtar* Hoppas att dit resan ska gå smidigt. Med två små barn kan nästan vad som helst hända...skratt! :) Måste sticka och fixa pass åt Liam i morgon. Hehe. Känns lustigt. Inte två månader än, och ska redan ut på resa.. Lill goisen!   Och för lilla Ebba blir det ju andra gången på ett år som hon får åka flygplan och bada i soliga Turkiet. Hon är den som kommer att njuta mest av resan...Och vi, Robert och jag förstås. Kommer säkert att bli allt annat än vad man tänkt sig, när lilleman är med...Han kanske rent av bara skriker i värmen. Men man kan inte veta om man inte provar! Och att måla upp en bild av att det skulle bli besvärligt, det är ju inte rättvist. Han kanske njuter och älskar att vara i värmen, få doppa fossingarna i barnpoolen och ligga under parasollet på en handduk o känna nya lukter o höra ljud som han annars aldrig hade fått. Vi är ju där tillsammans, och hjälper varann...det kan inte bli annat än toppen! :)


Idag har vi varit ute på gården, jag och Ebba. Lekt, gungat, "cyklat" tittat på fåglar, osv. Har druckit kaffe och sett solen lite. Vi gick in när Ebba blev trött och skulle gå och vila.


Robban har jobbat natt...Blev ett långt skift. Började 22 igårkväll, och kom hem vid 12 idag. Nåja, nu sover han och har beställt väckning klockan 17. Ska laga till någon god mat innan o sådär.


Just nu sover alla här i huset. Liam borde när som helst vakna.


Ska gå o dricka en kopp kaffe. Hejsvejs!

Av Sussie - 15 juni 2010 22:21


Hallå hej!

Nu en liten update....

Varit en fullspäckad dag. Det började med en ovanligt tidig uppstigning.

Redan 05.15 kom lilltösen klampands ner för trappan, med hunden under armen. (gosedjuret såklart) Såg stjärnor, efter att bara hunnit sovit i fyra timmar...Men fick glatt gå upp. Vi lade oss i soffan, bäddade ner oss och kramades, framför nyheter och väder på teven. Ganska mysigt, trots att det var så tidigt på morgonen. Klockan halv åtta kom pappsen hem, och Liam vaknade i samma stund.


Barnen var bara vakna en kort stund, och somnade snart om. Först Liam, och sedan lilla gumman som varit uppe så tidigt. Vi hade tid 11 hos BVC och det tog emot när jag tvingades väcka henne klockan tjugo i, för att åka iväg.


Gick jättebra hos BVC. Vaccinet gjorde lite ont, men det gick fort över.

Fick även väga och mäta tjejen, som vi inte gjort på över ett år.

12,5 kilo och någonstans mellan 89 och 90 cm var hon. Stora tjejen! :)


Åkte hem, och gick och vilade igen.. Liam och Robban hade då precis gått upp. Kom i princip bara hem och tog över, Robban som hade jobbat natt gick tillbaka ner till sängen o la sig. Väckte honom igen vid 3 tiden. Hade planerat att koka palt, men eftersom vi under dagen inte haft något vatten i huset, så fick det bli hämtpizza.


Efter maten stack vi ner till min pappa, så jag fick ta en dusch, vidare därifrån och köpte en present åt Sandra som fyller år idag. Har varit där å fikat.


Kommit hem vid åtta tiden, å då dök Sanna och Anders upp. Fick jättefina presenter. Tack till er goingar!   


Vid halv tio åkte dom hem, och då fick jag Ebba i säng. Strax efteråt åkte Robban på jobbet.


Nu bara jag och lillgossen vakna. Ska bada honom, och försöka få honom att sova. Känner för en stor kopp tea, i lugn och ro i soffan. :)


Nåja, hörs mer en annan dag. Ta hand om er!!

Av Sussie - 13 juni 2010 13:50


Söndag idag! Guuuuu va veckan har gått snabbt. För snabbt!

ledigveckorna går alltid så äckligt fort, och tar slut innan dom hunnit börja.

Imorgon kväll går Robban ut på natt igen... Och då har jag en veckas ensamma nätter, och långsamma dagar härhemma. Elias åker till sin pappa, och kvar hemma blir jag med Ebba och Liam. Nog ska vi mysa jag å småisarna.


Elza har kommit hem från Umeå, så vi hoppas träffa henne flera gånger under nästa vecka. Härligt. Den tjejen har jag saknat.   


Sanna kommer också hem efter en två veckors semester. Kul om vi lyckades samla alla godbitarna på en å samma dag. Får väl ta o slänga ihop en fika här under veckan, sent födelsedags fika å hoppas att dom som saknades på självaste födelsedagen dyker upp då istället ;)


Jag å Liam har varit ute och prommat drygt en o en halvtimme. Var riktigt skönt ute. Duggregnade lite på tillbaka vägen.


Lilleman ligger fortfarande ute och sover i vagnen. Elias är hos morfar, och Robert ligger och vilar tillsammans med Ebba. Är väl bara att försöka ta till vara på stunden, och själv slappna av lite.


Ska grilla i eftermiddag. Bara grillkorv, men vafan...allt smakar väl bättre på grillen. Köpa mjukglass med kidsen och sedan ska ju Elias till sin pappa.


Nåja, ska göra i ordning lite mat åt den lilla som snart vaknar.

Tjao!!

Av Sussie - 12 juni 2010 13:13


Lördag idag... Helt fantastiskt väder ute.

Har varit uppe tidigt med barnen.. eller tidigt är väl kanske fel att säga...åtta ville dom kliva upp, och för många andra familjer är klockan åtta nästan mitt på dagen. Så förlåt, rättar till det hela för att inte reta någon! :)


Jag och Liam stack ut på promenad klockan tio. Gick ner till Gällivare, och sedan bort till Brio/lekia och Coop, på hemvägen. Var riktigt skönt ute. Blåste lite på hemvägen, men det var å andra sidan skönt...

Kommit hem för ungefär en timme sedan, och gossen sover fortfarande ute på gården. Har suttit och tittat på medan Robban tvättat bilen, druckit några koppar kaffe och njutit av solen. Snart börjar sommaren på riktigt här.


Robert och Elias har åkt ut till Nietsak, och Ebba sover.

När grabbarna kommer hem, och Ebba vaknat så ska vi sticka förbi barnens kusiner som tagit studenten, och gått ut 9an igår. Grattis till er tjejjor!   


Får sedan se vad resten av dagen har att bjuda på...

Ska grilla och sedan försöka avsätta tid till att städa.


Ska gå ut och titta lilleman. Tack för titten! Höres.



Av Sussie - 11 juni 2010 16:01


Slänger först upp en bild på nya tatueringen :)


  

Av Sussie - 9 juni 2010 11:23


Fasen också. Nästan kryper i kroppen på mig nu.

Hade laddat upp för en ordentlig promenad ner till Gällivare nu på morgonen.

Var precis påväg att få lilleman att somna, då börjar det TOK REGNA!!! Fan tänkte jag, han vaknade till igen o jag tänkte att okej, vi väntar ut skiten... det kom som en blixt från klar himmel o såg inte ut att bli långvarigt....Så var heller inte fallet. Men precis just innan det drog förbi hade jag någonstans gett upp och bestämt mig för att lägga gossen nere i sovrummet istället....sagt å gjort.. Kommer sedan upp och inser att regnovädret hade dragit förbi, och blå himmel var på ingång igen.....Vad faaaaaaan!! Det var inte meningen att vi skulle komma iväg på någon promenad idag. I varje fall inte nu på förmiddan. Vi får ta en sväng när han vilar på eftermiddan istället.


Storbarnen är på dagis. Avslutnings fest har dom idag. Och i morgon är det sista dagen, sedan går dom på sommarlov.


Igårkväll var jag och Liam och hälsade på Linda och hennes familj.

Jättemysigt att komma iväg lite. Fick äntligen överlämna bröllops presenten.

Det var en tavla, från Isa form. (www.isaform.se) älskar hennes tavlor!

Perfekta presenter att ge bort. Har gett bort ett par stycken genom åren :)

Och skaffat ett antal fina barntavlor åt mina egna barn förstås! Framförallt åt

Ebba, som har 5-6 stycken i sitt rum.


Jag fick också en present, en födelsedags present. En flaska rödvin och tre Lindh choklad förpackningar. Tusen tack vännen! :)


Nu ska jag ta o dricka några koppar kaffe o kika lite födelsedags presenter åt

Ebba. Snart är min lilla kicka 2 år....   


Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards