Alla inlägg under juli 2010

Av Sussie - 30 juli 2010 13:34


Nu är nedräkningen igång. Om 19 dagar åker vi.

Jag, och min lilla älskling Elias. Kände verkligen att vi behövde göra det här.

Bara han, och jag. Den senaste tiden har jag känt att jag varit tvungen att sätta dom mindre syskonen i första rum. Framförallt Liam såklart. Han är den som krävt mest, och eftersom Robert jobbar extremt mycket, så är jag oftast den som är hemma och sköter hem, barn och allt runtomkring. Nu får jag en chans att lägga allt fokus på bara Elias. En veckas sol, och bad...och allt på hans villkor :)



Om ett par timmar ska vi iväg på Evelinas 5 års kalas.   


Får se vad resten av eftermiddan/kvällen har att erbjuda.

Nu ska jag dundra iväg på badhuset och sola lite.


Hejhej!

Av Sussie - 28 juli 2010 12:07


Dessa resmål har vi besökt, och kort om dem.


Sunwing resort & spa ( Arguineguín, Gran canaria.)

Helt underbart ställe. Rent, snyggt, perfekt värme.. uppvärmd och jättebra pool.

Väldigt barnvänligt, och bra mat. Rekommenderas!

Dock en bit till stranden.


Sunwing resort & spa (Side, Turkiet)

Ett av de bästa ställena vi varit på!

Nära till havet. Stort fint poolområde, bra mat, kanonbra underhållning osv osv.

REKOMMENDERAS VERKLIGEN!!!    


Side Village.

Helt fantastiskt ställe. Ungarna fullkomligt älskade det.

Jättefin barnpool, + en bubbelpool alldeles intill barnpoolen.

Väldigt bra och service inriktad personal, fina rum, bra mat & relativt nära

till havet. Man kunde även ta buss dit, som gick fram och tillbaka hela dagarna.

Kan varmt rekommendera detta resmål... 2 veckor där var alldeles lagomt! :)


Pascha bay - Alanya Turkiet.

Perfekt för oss med riktigt små barn. Babypool med tak + en barnpool med rutch kanor.  +En enorm pool för lite äldre barn/vuxna.

Jättebra mat. Mycket svensk personal, kanonbra underhållning, fin strand (dock stenig) finns bara +++++ med det stället! :)     



Hoppas ni hittar en riktigt bra resa Lena..

det är bara att våga prova på :)

Man vet aldrig vad det blir med småbarn, men man får heller aldrig veta

om man inte provar! :)  Kram kram!

Av Sussie - 28 juli 2010 00:05


Jag fick en kommentar av "Lena" i mitt förra inlägg...

Du hade några funderingar. Nej, vi bokar aldrig en sista minuten resa.. vi vill

veta var vi hamnar, och ser till att vi hittar barnvänliga, och ställen som vi

gärna besökt tidigare, så att vi verkligen vet vad vi får! Sista resan som vi gjorde i Juli, till pascha bay var för oss ett nytt ställe...vi hade dock hört otroligt bra saker om hotellet, poolen, maten etc.. Och som jag tidigare skrivit, så fanns det verkligen ingenting att klaga över.


Vi försöker att inte ha så höga förväntningar på hur resorna kommer att vara, då vi reser med så små barn som Ebba och Liam. Men vi har verkligen haft tur!


Nu reser jag en vecka med Elias, och har valt ett nytt ställe som vi tidigare inte besökt. Ska bli jättespännande att se vad det är för något. Både jag och Elias ser fram emot resan...


Hoppas du fick svar på dina frågor...



Nu ska vi hoppa i säng här.


Natti.

Av Sussie - 26 juli 2010 12:40


Hoppsan!

Ser att det minskat i statistiken bland läsare här på bloggen...det verkar vara en

period grej. Från en vecka till en annan kan det variera med 50 besökare per dag. Konstigt! Nåja, det är ju sommar o det är väl därför folk inte har tid att sitta hemma vid datorer och läsa bloggar... Och därför heller inte kommentera inlägg.

Inte för att jag eg skriver just för kommentarernas skull, men det är ju rätt kul med lite sånt också :)


Idag Måndag.... Robban sover efter nattskiftet, och jag underhåller barnen.

Ska iväg o sola när R kliver upp. Känner att jag behöver lite välbefinnande. Och för mig är ju rena spa paradiset att bara få stänga locket o ligga därunder och känna värmen en stund.


Om tre veckor åker jag och Elias på våran resa... Underbart.

Kan inte säga annat än att jag längtar.


Nu blir det en lugn vecka här... Ska försöka komma ut på en långpromenad varje dag denna vecka. Det vore skönt!


Ska gå å ge Liam lite mat, sedan tror jag att det är dags för honom att sova en stund igen...  Tjao!

Av Sussie - 25 juli 2010 23:48


Mysfaktorn är hög såhär års.... Det är fortfarande sommar, och det börjar att bli mörkare om kvällarna. Härligt!


Idag fyller Robban år. Han har dock sovit från det att han kom hem i morse, till efter halv fyra, och klockan sex åkte han tillbaka på jobbet. Vi ska fira med lite tårta under morgondagen. Han har varit alldeles på tok för trött för sånt idag, stackarn.


När Robban åkt på jobbet, åkte vi ner och lämnade av Liam hos pappa. Jag, Elias och Ebba åkte ner till kullen och tog en mjukglass. Riktigt mysigt där vi satt i bilen i duggregnet och åt våran glass.. ;)


Dom två små barnen sover. Elias är fortfarande vaken med mig.

Suttit och sett en film, och ska nu gå och lägga oss.


Varit ett par riktigt tunga dagar nu...men det börjar kännas lättare.

Fredagen var riktigt lyckad. Vi åkte till Haparanda. Gjorde IKEA, tog en sväng in i Finland och gick på Alko, och sedan en snabbis till Luleå. Hur trevligt som helst. Hade ju det bästa sällskapet!  


Nu bädden....Natti.

Av Sussie - 21 juli 2010 15:40


Japp, Onsdag idag.

Imorse kändes det extremt tungt att gå upp.

Var lite tungt igårkväll, svårt att få Liam o sova.


Har inte gjort särskilt mycket idag. Hade planerat en fika med Mika nere på stan, men Robert sov till efter tre, så det sket sig. Nu ska vi snart käka middag, och klippa gräsmattan. Barnen ska få passa på att vara ute under tiden..


Ikväll kommer morsan och Tompa förbi en sväng. Och när dom åker

så liftar vi med dem ner till Nex. Kände för en liten Onsdagspub. Och så blir det!

Ovanligt att vi kan gå ut tillsammans...särskilt då vi har så små barn... Men nu har vi lyckats kirra barnvakter o hela paketet, så det är bara att passa på! :)


Ska försöka hinna ta mig iväg o sola när Robban kommer tillbaka. Skickat honom att hämta pizza, och gå på bolaget och inhandla en öl eller två, så vi får en liten uppvärmning.


På Fredag är det IKEA som gäller. Blir hur kul som helst. :)

Vi blir ett sjukt trevligt gäng som åker också så...kan väl inte bli annat än bra.



Hej med er, hoppas vi syns på puben i kväll :)

Av Sussie - 20 juli 2010 00:02


Ja jösses...Inte är jag något vidare bra på det här med bloggande.

Känns som att jag inte har något att skriva om. Det är naturligtvis full fart från morgon till kväll, men det händer ingenting förutom det gamla vanliga.


Jag å Robban har fått någon form av nytändning såhär efter 4,5 år...

Och det är väl bara positivt iofs. Vi har precis som alla andra haft det jobbigt

av och till.. såklart. Det ingår liksom i ett förhållande. Upp och ned gångar.


Barnen är friska och mår bra. Ebba är lite småjobbig och mitt uppe i någon

revolt mot sin far. Såfort han kommer in i samma rum blir hon hysterisk och

klänger, gnäller och är enormt påfrestande. Framför allt är hon så mot just Robban, medan hon under de stunder vi är ensam bara hon och jag, är raka motsatsen, lugn och glad. Tror hon är en smula svartsjuk, och det ingår väl

i utvecklingen o sedan har hon ju dessutom fått konkurrens i form av en lillebror.


Jaha....till något helt annat...

Nu ny vecka igen. Härligt! Helgerna är jobbiga, trista... tiden står stilla, och framförallt gör dom det när Robert jobbar sina 12 timmars nätter. Det är i princip så att vi möts vid middagsbordet, och sedan åker han på jobbet.

Nu skulle han haft ledigvecka, men jobbar på. Han ska vara ledig Onsdag och Torsdag. Onsdag för att vi ska gå ut. Blir en Onsdags pub. Vi verkar få trevligt sällskap med oss, så det kommer att bli en kanonkväll.

Sedan ledig Torsdag för att jag, Mika, Elza och Jonas sticker iväg till Haparanda - IKEA på Fredag morgon. Blir nog schyst! Har gjort en liten handla-lista.


Imorgon har jag en fika dejt med Mika, och förutom det ska jag sticka iväg och köpa nya sandaler eller foppa skor med Elias. Han behöver till resan.

Sedan har jag ett paket med kläder åt Ebba att hämta ut.


Om en månad fyller Ebba 2 år. Har börjat kika på lite födelsedags presenter.

Det är rätt svårt att hitta bra grejer åt en liten 2åring. Men jag tror nog att jag

kommer att beställa det mesta från lekmer.se dom har verkligen allt!


Nu ska jag gå ner och lägga mig. Haft en lång och intensiv dag idag.


Godnatt och ta hand om er!!!   


Av Sussie - 19 juli 2010 17:20


Ja, okej nästan då....Om 2 dagar blir han tre månader lillskrutten!   



  

Ovido - Quiz & Flashcards