Alla inlägg under augusti 2009

Av Sussie - 26 augusti 2009 08:39


Nu är vi färdiga med allt vad packning heter, och resan är så nära som den bara kan komma. Om några timmar börjar vi våran tripp ner till Luleå, och klockan åtta ikväll går vårat flyg. Ser verkligen fram emot två veckors sol, och bad nu. Det ska bli så otroligt skönt att få ladda om alla batterier, och bara få vara med barnen och ha roligt utan en massa måsten däremellan.

Nu ska vi verkligen ägna oss åt dem, och bara göra allt det som barnen vill.

Det är för deras skull vi reser. Vi har hittat ett hotell som är väl beprövat av flera av våra nära och kära, så vi har verkligen fått dom bästa tipsen! :)

En av mina bästa vänner åker med på resan, så det känns extra kul.


Har en del kvar att stå i här, innan vi får lämna hemmet och börja rulla...så jag ska stänga ner bloggen och gå och fixa det.


Ha de så bra härhemma, allesammans! Och ta hand om er!!


KRAMAR




Av Sussie - 25 augusti 2009 16:40


STORT grattis Tilda, Peter, Kevin och Tova till eran

nya familjemedlem.


Välkommen till världen Meya! :)






Av Sussie - 25 augusti 2009 15:47


Tandläkarbesöket gick toppen...Trodde det skulle vara kontroll av tänderna, men inte det. Bara information. Jättetrevlig tandläkare dessutom. Ebba blev stormis! :) Hon fick två tandborstar o var väldigt nöjd. Gick förbi BVC och försökte få tag i en sköterska, för att boka en tid åt Ebba för ettårs kontroll, men utan större framgång... alla var upptagna. Synd!


Robert kom hem tidigt idag. Skönt! Vi har massor kvar att göra innan dagen är slut. Nu är iaf allt det sista inhandlat. Kvar är bara snus, blöjor, välling och sådant som inte finns att köpa därnere. Visst, blöjor får man säkert tag på. Men vi kör med det vi använder hemma... Har för mig att någon berättade att det inte var någon höjdare med blöjorna som fanns därnere.


Betalat alla räkningar o fått det undanstökat.

Och sedan även tvättat, och torkat alla kläderna som nu bara ska strykas, för att sedan packas.


Svårt att fatta att det är så nära nu.


Hej med er!



Av Sussie - 25 augusti 2009 10:01


Fort har det gått...Kändes dock konstigt att ta morgon duschen redan långt  innan man är van vid att ens ha klivit upp... :) Ebba har senaste dagarna satt i system att vakna mellan fem och halv sex. Hon som annars gillar att sova! Jaja, ingen skada skedd...Jag å Robban gick o la oss sedan före halv tio igårkväll. Som två pensionärer.


Fick samtal av R för en stund sedan. Han kommer att jobba till tidigast klockan sju ikväll. Trist! Men samtidigt har vi ju att göra här hemma. Vi ska ner på stan och göra lite ärenden, till tandis, sedan förbi gamla dagiset. Och sedan packa färdigt våra grejjer inför resan...


Kan knappt fatta att det är i morgon vi åker! Gu va skönt de ska bli!!

Sol och bad i fjorton dagar.


Nu ska tösen få gå o vila en stund innan det är dags att åka iväg o göra allt som göras skall. Hej hej!!



Av Sussie - 25 augusti 2009 07:06


Tjoho...I morse blev det galet tidigt. Min förtjusande lilla ettåring tyckte att det var morgon klockan fem i halv sex i morse. Fick snällt kliva upp. :) Hann iaf säga hejdå, och pussa på mitt hjärta.. Han hade smitit ner till källaren och lagt sig nångång mitt i natten...Men före det hade han fikat, kokat kaffe, tittat teve, vikt tvätt osv. Han skyller detta på resfeber, o jag kan inte komma på att det skulle kunna vara något annat! :)


Idag ska vi till tandläkaren, jag och tösen.

Jag ska försöka hinna ner på stan en sväng. Åka och hämta våra semesterpengar, som min pappa har tagit hand om åt oss... Och sedan ska jag försöka hinna komma iväg o sola en sväng....det var inte igår!


Nu måste jag strax ringa vakansen....Jag har egentligen en bokning idag på ett jobb. Kommer inte att kunna ta det. Är fortfarande jätterisig, och har haft feber i natt. Inte att rekommendera att åka å smitta ner gamla, sjuka människor bara för att man ska envisas med att jobba, trots att man e sjuk!


I morgon åker vi....Äntligen! :)


Hejhej!

Av Sussie - 24 augusti 2009 20:44


Och det gick smärtfritt denna gång.

Det har varit jätte lugnt. Dom flesta av mina kompisar som har småbarn har inte vågat sig hit, pga min förkyldning...Men några dök upp, och likaså även kompisar utan barn. Ebba har fått fina presenter, och dagen har varit helt perfekt. Hon somnade nog med ett leende på läpparna i kväll.


Vårt sista besök har precis åkt. Jag säger bara en sak; Det finns verkligen riktiga psykfall i den här stan. Inte bara de som faktiskt har insikt om det, och får behandling och hjälp, utan de finns även de som går i det tysta.

Tänker inte nämna namn, eller händelser...Det får stå osagt...Dom berörda vet precis vad jag menar.



Näe. Nu ska vi faktiskt dra igen luckan för denna gång.

Måste fortsätta med packningen...Och förbereda inför morgondagen.

Ebba har tandläkarbesök på eftermiddan, och Robert jobbar.

Blir full fart här ;)


Nåväl. Godnatt med er!

Av Sussie - 24 augusti 2009 12:28


Började morgonen med att öppna paket efter frukosten. Jätte glad blev tösen som fick en docka, en liten mobiltelefon och en spelande leksak.

Pappa kom sedan förbi med paket han också.


Jag o gossen har varit i väg och beställt en tårta. Ska åka ner till Gällivare och hämta den när pigan och Robert vaknar. Samtidigt ska vi göra ärenden på försäkringskassan osv. Måste också handla lite fikabröd.


I eftermiddag kommer det några gäster.


Känner mig fortfarande urdålig...Förkyldningen har satt sig i bihålorna. Har ont överallt. Huvudet, ögonen, halsen....och jag hostar, snorar och är allmänt trött i kroppen. Typiskt att det ska komma när vi ska resa om två dagar.


I morgon är det sista rese shoppingen som gäller...Dumt att alltid dra ut på allting, till sista stund. Men det är jag i ett nötskal. Eller oss... Vi är ganska likadana jag och min käre man.


Nåväl. Ska börja i någon ände här i kaoset nu....Vi höres!!



Av Sussie - 24 augusti 2009 09:35


Idag är min prinsessa ett år.

08-08-24

9.54


Ovido - Quiz & Flashcards