Alla inlägg under februari 2011

Av Sussie - 27 februari 2011 10:30


Tråksöndag. Nåja, det känns som att jag kan ta mig igenom ännu en tråksöndag nu i väntan på en massa roligt som väntar mig under nästa vecka.

Idag ska jag och Liam gå på kalas. Ebba som hostat och snorat för andra dagen nu, får stanna hemma för säkerhets skull. Onödigt att föra smittan vidare!


Bortsett från kalas så står dagen mer eller mindre oplanerad. Jag skulle vilja gå på Sandras Blingo party ikväll, men är ensam hemma med barnen efter klockan 18, så det blir en lugn hemmakväll. Ska se Solsidan, och The walking dead.


Hoppas på framgång på lägenhets fronten i morgon... Blir spännande att se om jag får några erbjudanden. Håll tummarna!


Nu ska jag gå och mysa med mina gullungar i soffan. Tjao!

Av Sussie - 26 februari 2011 16:07


 



 



 



  


Ebba var lite svårflirtad idag, så det blev några fler bilder på lillprinsen.


Av Sussie - 26 februari 2011 09:56


Usch, sega Lördagar.

Tur att man är ledig än och kan gå ut med barnen i det fina vädret istället för att spendera åtta dyrbara timmar på ett arbete. Hah! Ja, en månad till iaf.

1 april kickar jag igång igen. Ser mest fram emot att äntligen kunna spara och lägga undan pengar igen, då det blir lite fler tusen lappar varje månad. Jag och Elias ska åka iväg på en härlig solresa någon gång under sommaren. Har inte riktigt bestämt något datum än. Vi bokade en resa i slutet på Juni, men avbokade den då det krockade med en massa andra saker. Vi siktar nog in oss på att åka nångång i mitten eller slutet av Juli istället. Beroende på vad jag får tillbaka i skatt, så kommer jag eventuellt att ta med mig Ebba också. Hon behöver det minst lika mycket!

Hur som helst så blir det en skön sommar. Och den ligger framför oss.. Längtar.


Igår var jag och köpte min fina klocka på Backmans. Lite smink på kicks och beställde ett par jeans från mandel design. Ibland måste man få unna sig något, om så bara något litet för att sätta en liten guldkant på tillvaron.

Nu blir det sparsamt värre då jag om bara ett par dagar ska sätta nytt hår.

Det blir inget mer slösande för den här fröken.


Nu gör mina två yngsta barn hyss...så nu måste jag rusa.




Av Sussie - 25 februari 2011 13:32


Jag planerar en liten tripp ner till brorestor den 25 Mars. Vore inte så dumt!

Saknar dem redan, trots att det var för knappt en timma sedan vi sa hejdå vid tågstationen. Galet!


Begravningen igår var förstås fin. Väldigt enkel.

Sorgligt att Lasse är borta. Han blev bara 52 år gammal.


Idag har vi Fredagsmys. Ska fixa någon god mat.

Tror det kommer att "skita sig" med fyran jag var och tittade på i Måndags.

Någon före mig i kön var intresserad, och jag har inte fått något samtal från Top, vilket dom senast igår sa att jag kommer att få om denne tackar nej.

Jag får helt enkelt inse att jag nog kommer att bli kvar här ett tag...

Hur jobbigt det än känns, så är det bara att bita ihop. Det är jag ju van vid att göra, så det går nog bra ett tag till.


Bara se framåt....

Nu på Måndag packar jag och Elias ihop och flyttar ner till pappa.

Känns jobbigt att fara omkring och bo i en ryggsäck, men det är bäst för oss alla att vi håller oss undan i största möjliga mån, då jag inte direkt känner mig välkommen.


Ska åka ner på Backmans och hämta min klocka, och sedan boka tid för en stund i solariet. Barnen ska hälsa på världens bästa morfar.


Tjingeling!

Av Sussie - 24 februari 2011 09:35


Och i famnen en mycket trött liten herre!


  


Nu ska jag börja göra mig iordning inför begravningen kl 12.

Ska åka och hämta upp ett gäng från Klockljungs osv.

Känns jobbigt, men det blir en fin begravning. Och det bästa blir att min

fantastiska bästis ska sjunga en jättefin psalm. Hon är guld!


Må så gott, och tack för titten.

Av Sussie - 22 februari 2011 14:57


Solen skiner!!!

Det finns hopp om en sommar...


Just i denna skrivandets stund skulle jag gärna kunnat vara på två ställen samtidigt. Önskar att jag hade kunnat sitta på flyget mot Stockholm, tillsammans med pappa.

Hur det än kommer att gå, så kommer vi att lösa det. Jag älskar dig!

Imorgon ska jag åka och träffa min bror, min kusin Malin, hennes dotter Ayla, och mina två mostrar som kommit upp från Uppsala och Stockholm. På Torsdag begraver vi morbror Lasse. Kommer att bli en fin begravning, även om det nog är först då det kommer att gå upp för oss att Lasse inte längre finns. Han dog alldeles för tidigt, och det är så jävla sorgligt.

Robban är och städar stugan på Dundret. Även det en tragisk historia. Dock ingenting jag vill, eller ens får skriva om på bloggen, men det hör ihop med det hemska som hände i Lördags morse. Det blev ett tråkigt avslut på Simons 18 års fest. Fruktansvärt! Lider med alla kompisar, och pojkens familj. Det var inte länge sedan jag skjutsade grabbarna till Kiruna när dom skulle till Tyskland.

Livet är orättvist!

Nu ska jag förbereda middagen, och sedan ska jag sticka och träffa Mikaela över en kopp varm choklad på alla tiders.

Hejsvejs!

Av Sussie - 21 februari 2011 18:39


Dagen har faktiskt varit helt okej.

Tog med mig Sanna och tittade på en fyra på Norskavägen idag. Verkligen jättefin lägenhet, bortsett från att den hade en vattenskada i taket i ett av sovrummen.

På Fredag ska alla lämnat besked. Förra vändan tackade alla 6 som fick erbjudandet nej, så jag hoppas att det håller i sig även nu o att jag o barnen äntligen får en bostad. Även om köket var pyttelitet så var den kanonfin i övrigt. En fyra hade ju varit som skräddarsydd för oss. :)


Vi drog en snabbfika på Vetehatten och gick sedan förbi TOP och pratade lite.


Därefter har jag/vi bara varit hemma. Vid halv sex kom EM bilen upprullandes på gården med min soffa. Nu känns det verkligen som att jag har allt jag behöver, och att det enda som fattas är just en lägenhet.


Mycket lägenhets skriverier senaste tiden....jag vet, och såklart är det ju det enda som rör sig i huvudet på mig just nu.


Liam varit hos  BVC idag. Sist vi var där för några veckor sedan låg han dåligt till på vikten. Han vägde då 7860gram, och idag vägde han 8860. Jättebra. Ett kilo på bara några veckor. Den lilla kroppen har tagit igen sig efter månaders matvägran och magsjukor på magsjukor.


Har inte mycket mer att berätta... Ska lägga lillgossen och sedan dra ut en sväng.


Ha de så gott.


Av Sussie - 21 februari 2011 09:10


Förhoppningsvis med en drös roliga nyheter som jag sedan kan dela med mig av.

Just nu känns det hopplöst. Ska det vara så jädra svårt att få lite tur med något?

Ska sätta mig ner och ringa några samtal nu. Både till Top, och till Gällivare församling. Min underbara vän Sanna ska sjunga på min morbrors begravning på Torsdag. Tack till dig, finaste vän!   

Ovido - Quiz & Flashcards