Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Råkade....

Av Sussie - 21 mars 2011 14:58


Idag råkade jag trilla över en sån där riktigt mysig blogg som verkligen inspirerade mig.

Eller snarare fick mig att stanna till, tänka och känna efter. Bloggen jag ramlade över tillhör en tjej här i lilla Gällivare. Ingen jag känner eller så, dock någon som jag emellanåt brukar stöta på nere på stan. En sockersöt tjej, med ett smittsamt leende. En sån där som man helt enkelt får en bra känsla utav ....utan att man eg vet något om personen.


Hur som helst, efter att ha skummat igenom några av de senaste inläggen så visar det sig ju förstås att tjejen inte bara ser väldigt positiv ut, utan även verkar vara det.


Det handlar ju ofta om vad man har för inställning till saker. I mitt fall har det väl varit enkelt att bara dra sig undan, och tycka synd om mig själv. Ja, det finns väl såklart de som har det jobbigare än jag har det, och den sista tiden har det verkligen bara blivit bättre. Nu skall jag citera det som idag fick mig att stanna upp och tänka till lite.

"Det gäller att se positivt på situationen, oavsett vilken situation man befinner sig i."


Just precis så är det.... Och om man bara försöker att bortse från att det är jobbigt för stunden. När man når botten, då kan det ju inte gå åt något annat håll än uppåt!

Dom negativa tankarna kan kyssa mig i arslet när dom ändå lämnas bakom mig.


Hörni, nu ska jag gå och tokmysa med mina tre diamater.

Ska åka bort till Kulleisen med Elias.


Må gott och ta hand om er.

 
 
Johanna

Johanna

21 mars 2011 16:15

Precis så brukar jag oftast också tänka, det finns alltid något positivt i allt som sker. Blev nyfiken på vad bloggen heter, det är ju alltid roligt att läsa om positiva människor och själv bli peppad till att hålla det positiva uppe:)

http://www.profotogve.se/blogg

 
sanna

sanna

23 mars 2011 09:02

Tjena, storbloggaren här ;)

Visst är det kul när man hittar såna människor som sprider positiv energi runt omkring sig i denna gråa värld!
Du, det ser mörkt ut med våran dejt, Noah har världens magsjuka :( Och har starka misstankar om att jag ganska snart själv är drabbad :(

Puss på dig

http://sannaxel.blogg.se

 
lina

lina

25 mars 2011 23:08

du borde skriva en kommentar eller uppmärksamma tjejen som du skrivit är positiv :) komplimanger ska man sprida & hon blir nog superglad:) gladare än vad hon säkert redan är! :)

http://Nystromlina.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie

26 mars 2011 01:31

Sant!!! Det har du rätt i :-)
Komplimanger slösar jag gärna på.
Har dock inte hittat tillbaka till bloggen.

Tack för tipset! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 28 juli 2011 23:32

  Har inte haft ro att sätta mig ner och skriva på ett tag. Ber om ursäkt för det långa uppehållet, ska nu hädanefter försöka bättra mig... Kul att det verkar finnas de som ändå fortfarande tittar in varje dag för att se om det eventuellt kommit et...

Av Sussie - 25 maj 2011 14:20

  1. Har du körkort? Ja!   2. Hur många uppkörningar gjorde du?  En räcker väl?   3. Drömmer du? Ja, ofta.   4. Om ja; minns du dina drömmar? Ibland. Vissa drömmar etsar sig fast.   5. Tror du på nåt övernaturligt? Det tror jag no...

Av Sussie - 23 maj 2011 21:31

  Jag känner att nu efter månader av allt och allas tjat om vad man borde göra, hur det ska vara, vad som är bäst för mig, för barnen, för alla... så tänker jag fan i mig inte längre lyssna på vad någon annan säger åt mig att göra. Jag skiter fulls...

Av Sussie - 20 maj 2011 21:46

  NU är det verkligen på tiden att jag slänger ihop en liten uppdatering, tycker ni inte? Det är verkligen inte prioriterat att blogga mitt i allt kaos som råder, men nu när stormen ändå lagt sig så kan jag väl ta mig tid att sätta mig ner och bj...

Av Sussie - 5 maj 2011 11:11

  Ja. Det var nu ett tag sedan jag uppdaterade er. Sedan sist har det hunnit hända hur mycket som helst. Det mest väsentliga är väl ändå att jag nu faktiskt har fått en lägenhet. En fyra på Norskavägen. Just nu är den under rep. Det blir helrep...

Ovido - Quiz & Flashcards