Alla inlägg under november 2009

Av Sussie - 30 november 2009 16:42


Fullspäckad vecka framför mig.

Mest längtar jag nog till Fredag, och Luftslottet som sprängdes.

Malin skulle fixa förköps biljetterna :) Toppen!


Ska jobba varenda dag, fram till fredag.

Får väl försöka hålla ut December, från o med 1 Januari går jag ner

till 75 procent. Det blir skönt med lite färre arbets dagar.


Har jobbat hela dan. Hämtat hem barnen från dagis.

Ska ta en tur bort till Dollarstore, och köpa lite julpynt åt Elias.

Innan dess ska vi nu kasta ihop lite mat.


I morgon går jag em, och ska ta en ordentlig sovmorgon, om det tillåts!


Har bloggtorka fortfarande, därför jag sällan uppdaterar!

Blir väl bättre med det, när jag går ner i tid och får mer tid att göra

något vettigt, som är värt att skriva om... Hejhej!

Av Sussie - 29 november 2009 10:13


Söndag idag.

Smäll kallt ute. -22 nere i Gällivare. Häruppe på backen

uppnår vi hela -14 grader just nu. Vågar knappt gå ut.

Ska sticka ner på stan med gossen, och titta tomtar.


I eftermiddag ska vi färdigställa alla julklappar. Hann inte igår.


Vi var och åt med mamma, tommy, syrran och andrej.

Blev hämtmat från Linas. Riktigt super.

Kom hem sent, och fick inte barnen i säng förrän framåt 22.


Näe, nu ska jag slänga iväg ett samtal och höra hur det går

för malin och kidsen... hejsvejs!

Av Sussie - 28 november 2009 15:00


Jajamänsan. Idag är det Lördag. Skönt med ledig helg.

Idag blir det slömat (Linas) hos morsan, och filmkväll med

lördags godis, med gossen.


En ganska lugn, och stillsam Lördag med andra ord.

Robert har stuckit till Jokkmokk, och spela.

Kommer nog inte hem, förrän sent i natt någon gång.


Pigan sover...Inväntar hennes vaknande.

Ska sticka iväg en sväng på Coop, medan barnen ska stanna en

stund med pappa. Jag ska köpa dom sista julklapparna där.

Känns skönt att få det undanstökat. Måste även inhandla inslags papper,

och alla tillbehör, så att jag får göra bort den biten också...

Hatar att man alltid sparar allt sånt, till sista dagarna!


Tja...det är ca 3,5 vecka kvar till julafton.

Julgranen är uppe, i veckan ska jag försöka få tag på

en utegran, och slänga upp renen med släden, och våran fina hustomte.


Myser i juletider....saknas bara att baka lite lussekatter, och köpa

hem den (för min del) alkoholfria glöggen!


Nu ska jag snabbt kasta mig i duschen...

Hoppas att Ebba vaknar snart, så vi får komma igång.



Ha en skön lördag...





Av Sussie - 26 november 2009 20:04


Usch, vad det känns trist att vara hemma igen...

Dagarna i sthlm gick alldeles för snabbt. Vi skulle haft två dagar till, minst!

Samtidigt är det väldigt skönt, att få vara med barnen igen. Dom är

den enda orsaken till att jag inte slog mig till ro därnere, medan jag ändå

var där. Skratt! En vacker dag kommer jag att ha min adress därnere..


Såå, vad har vi då gjort i sthlm kan man väl undra?

Förrutom att vi har myst järnet, så har vi varit och sett

New moon, gjort stan i dagarna två. Värk i ben och fötter var bara förnamnet.

Vi har handlat färdigt varenda julklapp, ätit god mat, badat skumbad

och bara ägnat oss åt varandra, varenda vaken minut! Såå behövligt!


Väl hemma så hämtade vi barnen på dagis, och nu ikväll har vi

börjat slänga fram julpynt å skapa julstämning.

Kom hem till en ny tapetserad övervåning, o jag är så sjukt nöjd! :)

Har städat lite, och ska nu bara få undan kartonger

var vi haft julpyntet, under sommar halvåret...

Slänga på en tvättmaskin, och sedan sticka iväg och ladda upp

med en påse plock godis...Ikväll ska vi se Saw 6.


I morgon jobbar jag tolv timmar... Urk.

Sedan har jag ledig helg iaf.


Ha de så gott, och kul att du ramlade förbi! :)

Av Sussie - 21 november 2009 22:22


Passar på såhär innan läggdags..


Har jobbat tolv timmar idag, och har nu återstående ytterligare tolv i morgon.

Tungt med dessa helger, men som plåster på såren får jag ledigt nästan hela

nästa vecka. På Tisdag åker vi ju till storstan, så det känns okej med helgen

ändå! :)


Jo, just det.. sen sist har jag hunnit vara på Ultraljud.

Bebisen såg ut att vara välskapt, och allt såg bra ut.

Känns mera verkligt nu, efter att ha sett att det faktiskt inte

bara var luft, som jag befarade ;) Helt galet att jag ska ha mitt tredje barn.

Tre barn inom fem år. Duktigt jobbat, av mig.


Nu ska jag ta min fläta och krypa till sängs..

Upp igen i morgon, långt före tuppen gal...

Tänk på mig när ni läser detta, efter en lång o skön sovmorgon.


Tjaao!!




Av Sussie - 16 november 2009 12:32


Japp. Nu är tapeterna beställda. Tack Sanna, för snabb & perfekt hjälp! :)

Nu ska jag åka ner o hämta ett paket från DHL. Därefter hämta barnen på dagis.

Har inte hunnit duscha mitt fina hår...Efter helgens alla svängar..

Måste göra det nu idag!!


Jaja, hade egentligen inte mycket på hjärtat..

Fyller bara ut det lilla tomrummet här på bloggen..



Ha en skön dag... Tjao.


Av Sussie - 16 november 2009 10:44


Det är Måndag. Finally!

Varit en galet lång, och tung helg.

Varit galet trött, och inte känt mig ett dugg motiverad till att jobba.

Trots det, har det funkat hyffsat. Vi har varit ett gäng glada bönor,

som tagit oss igenom det med bravur.


Idag har jag hunnit vara ner en sväng på stan.

Hittade ett par tights och en tröja åt mig själv.

Det börjar arta sig, min garderob börjar ta form.

Sedan har jag varit och lapat lite sol. Bra för mina torreksem.


Ska nu göra i ordning en macka med helgskinka, och rödbets sallad.

Sedan ska jag mäta mina väggar, och slänga iväg ett samtal till kära S.


Tjingeling!!!


Av Sussie - 13 november 2009 09:04


Usch...denna dag känns inte särskilt spännande.

Vet precis hur, och var jag skall spendera den. På jobbet!

Resten av helgen likaså... Ser extra mycket fram emot våran resa nu.


Igår var jag och gjorde hårförlängningen. Guuud va snyggt det blev!

Ovant att se mig själv i långt hår, men samtidigt känns det mera "hemma".

Känns mer som jag, faktiskt! :) Det är många år sen jag hade långt hår..

Men trots det, så känner jag mig inte på något sätt obekväm.

Nu ska jag sköta det, som om det vore mitt eget. Fick med en massa bra grejer

av Katrin igår, som kommer underlätta min framfart.

Än en gång, Tack Katrin (om du nu läser) jag är supernöjd!!!


Ska åka och lämna barnen på dagis klockan 9.

Sedan ska jag snabbt åka och sola, och hämta mat med till jobbet.

Börjar redan klockan tolv idag.


Ha en bra dag, alla ni som läser.

Vi ses och hörs!!


Hejhej.




Ovido - Quiz & Flashcards