Alla inlägg under mars 2009

Av Sussie - 29 mars 2009 14:35

Av Sussie - 29 mars 2009 13:46


Dra mig baklänges, vad dom är lika Tommy & Thorleif Torstensson.

Moahhahahahahahahahahah!!!!!!!!!


(Lyssna gärna på låten, blev positivt överraskad.)




Av Sussie - 29 mars 2009 12:32


...Närmar sig! :)

Herregudars vad månaderna har gått fort i år.

Jag skulle tippa att jag tycker det, bara för att jag går hemma, ledig.

När tiden helst ska stå stilla, då gör den allt annat än det.


 


Har nu bara ca åtta månader kvar av min planerade ledighet.

Skulle det nu bli så att vi råkar vinna ett par miljoner på lotto, kan jag helt klart överväga att bli hemmafru. Men tills den dagen, så ser planen ut som nämnt.


Jag och pigan har precis kommit upp. Vi tog ett bad, och en dusch.

Pigan satt och plaskade, och drack bubbelvatten. Hmm. Nu får hon säkert ont i magen.


Karln har ännu inte kommit tillbaka... Snart kokar jag känner jag! Här är man ledig, och då passar man på att göra precis allt annat, än å vara hemma! Jaja...det är väl så det ska vara kanske!? Jag är väl bara konstig som tycker annat!


Nu ska jag ge lunch åt pigan, och sedan blir det nog en promenad.


Hejhej.


Av Sussie - 29 mars 2009 10:58


Japps. Idag ska vi bjuda på middag! :)

Måste komma iväg och handla senare.


Robban har stuckit iväg med bilen, och förväntas bli borta en stund.

Får väl göra det som jag borde, o lägga mig ner en stund och slappna av.

Men jag kan ju bara inte göra det.....Det kryper i hela kroppen på mig.


Igårkväll säger Robert:  -Älskling, har du damp? :)

Vaaa? Hur kan han tro det? Han tycker att jag alltid är upp speedad, och aldrig kan sitta ner, och bara ta det lugnt. Så är det säkert också. Jag har verkligen svårt för att ta det lugnt! Jag älskar när det händer saker...Helst hela tiden.


Nog om det nu...

Bloggen har varit/ och är iaf ett bra tidsfördriv för min rastlöshet.


Av Sussie - 29 mars 2009 10:46


Idag är det de som gäller...





Av Sussie - 29 mars 2009 07:35


Vilken morgon!


Nu när man ställer fram klockan en timme, så räknar man ju med att man ska få sova en timme mindre, osv. Men här blev det inte bara en, utan nästan två timmar mindre. Hade lust att ta semester i morse klockan 05.20, när Ebba slog upp ögonen. Låg kvar länge, och hoppades att hon skulle somna om... Nå nej! Hon hade bestämt sig för att gå upp. Och Robban rörde inte en min, så där hade jag inget läge att lyckas förhandla. Haha.





Nu har vi suttit och tittat barnteve, sedan har jag terrat Malin och Sandra med sms tidigt på morgonen. Den ena har svarat, men den andra lär hata mig om jag lyckats väcka dem såhär tidigt på morgonen! :)


Idag kommer gossen hem. Malin har tipsat oss om Barnens Dundret runt, Och tyckte vi kunde hänka med. Tyvärr tror jag inte att gossen hinner hem. Startskottet går om bara några timmar! :(


Vi får se vad vi tar oss för denna Söndag.

Känns inte som någon vanlig, tråkig, långsam Söndag.


Nu ska jag gå & fixa någon frukost åt mig och dottern.




Av Sussie - 28 mars 2009 19:31


Sådär.

Pigan har gått och sova. Hon har varit riktigt trött, och grinig sista timmen.

Vi har tittat lite Lyxfällan, och ätit kanongod palt. Mmm.


Nu har jag skickat iväg Robban o köpa en ny skurhink åt mig. Den gamla funkar dåligt. Det är egentligen bara vredet som behöver bytas ut. Men, han skulle ta en helt ny hink också. Den förra är sådär smal och konstig så man kan liksom inte vrida av moppen ordentligt. Det bara droppar ifrån den efteråt. Och att stå och förhand dra ur en äcklig, golvslickare är inte så spännande. Därför nytt idag.


Nu ska jag alltså skura av golven här, plocka bort lite grejer som står o skräpar, och sedan ska jag kasta mig på soffan, med gott samvete & invänta blund. Ja ni vet, Mr John...John Blund.


Säger godnatt redan nu, för jag tror inte att jag loggar in mer ikväll.



Av Sussie - 28 mars 2009 17:32


Nu har vi varit och hälsat på lilla svärmor.

Alltid lika uppskattat, när barnbarnen är på besök.

Simon hakade på också.


Robban har satt igång med palt kokandet ute i köket. Mmm.. Det ska bli så gott. Jag ska sätta igång och städa lite här. Dammsuga, skura och torka av skåpen...Idag såg man allt skit så tydligt när solen lyste in. Usch!!

Kanske får göra som min ljusskygga far och köpa ett par extra breda gardiner och dra dom över fönstret. Ha ha...Ja han är rolig min farsa. Här innan jag skällde på honom, hade han satt upp en bård i köket, med häftstift!!! Ja, ni hör ju! :) Han behöver en kvinna vid sin sida!!!


Nää, innan jag slöar till ska jag nu sätta igång med städningen.

Måste bara få bort ungen, som står o bankar i vitrinskåpet. *morr*



 




Hejhej!

Ovido - Quiz & Flashcards